✅ Besvarat

Mobilsurf fungerar inte

  • 4 juli 2020
  • 3 svar
  • 218 visningar

Hej!

Mitt mobilsurf fungerar inte alls när jag använder mobildata.  Wifi fungerar endast.  Jag befinner mig i centrala Varberg på semester.  Jag kan ringa och ta emot samtal. Jag provar att starta om telefonen, sätta på och stänga av mobildata för att kunna surfa med Chrome.  Det står hela tiden att jag inte har någon anslutning när jag försöker surfa mobilt med min mobildatamängd.  På mitt Vimla står det att min faktura har betalats i juli och att jag har 154,79 GB kvar.  Jag kan inte surfa alls med min mobildata.  Jag har bytt Simkort för ett tag sedan.  Rättar ni till problemet så kommer jag att fortsätta att vara kund hos Vimla. Hoppas att ni kan rätta till mitt problem och hjälpa mig. 

Med vänlig hälsning 

 

Petri Månsson 

icon

Bästa svar av Spotify 4 juli 2020, 15:43

Hej!

Mitt mobilsurf fungerar inte alls när jag använder mobildata.  Wifi fungerar endast.  Jag befinner mig i centrala Varberg på semester.  Jag kan ringa och ta emot samtal. Jag provar att starta om telefonen, sätta på och stänga av mobildata för att kunna surfa med Chrome.  Det står hela tiden att jag inte har någon anslutning när jag försöker surfa mobilt med min mobildatamängd.  På mitt Vimla står det att min faktura har betalats i juli och att jag har 154,79 GB kvar.  Jag kan inte surfa alls med min mobildata.  Jag har bytt Simkort för ett tag sedan.  Rättar ni till problemet så kommer jag att fortsätta att vara kund hos Vimla. Hoppas att ni kan rätta till mitt problem och hjälpa mig. 

Med vänlig hälsning 

 

Petri Månsson 

Dessa problem beror nästan alltid på att du inte har korrekt APN:

https://vimla.se/apn

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +15

Hej!

Mitt mobilsurf fungerar inte alls när jag använder mobildata.  Wifi fungerar endast.  Jag befinner mig i centrala Varberg på semester.  Jag kan ringa och ta emot samtal. Jag provar att starta om telefonen, sätta på och stänga av mobildata för att kunna surfa med Chrome.  Det står hela tiden att jag inte har någon anslutning när jag försöker surfa mobilt med min mobildatamängd.  På mitt Vimla står det att min faktura har betalats i juli och att jag har 154,79 GB kvar.  Jag kan inte surfa alls med min mobildata.  Jag har bytt Simkort för ett tag sedan.  Rättar ni till problemet så kommer jag att fortsätta att vara kund hos Vimla. Hoppas att ni kan rätta till mitt problem och hjälpa mig. 

Med vänlig hälsning 

 

Petri Månsson 

Dessa problem beror nästan alltid på att du inte har korrekt APN:

https://vimla.se/apn

Hej

Kan inte surfa med Vimla2.0. Har provat på en annan mobil. Inställningarna för APN bifogas. Jag har en UMIDIGI S5Pro och Android 10.

Vad gör jag nu?

Hur ska jag aktivera min mobile surf 

den fungerar inte efter jag har bytt simkortet 

Svara