Besvarat

Mobilnätet fungerar inte

  • 27 augusti 2020
  • 3 svar
  • 68 visningar

Hej! Jag bytte till Vimla idag och det fungerar fint att ringa till och från telefonen. Men däremot fungerar inte mobilnätet så jag kan inte surfa. Vad ska jag göra för att då det att fungera? 

icon

Bästa svar av Felix_Vimla 27 augusti 2020, 11:52

Hej @Rebecka Caroline 

 

Om det är allt förutom surf som funkar på din mobil efter SIM-kortsbyte är det mest sannolikt att du behöver uppdatera mobilens APN-inställningar för Internet. I de flesta fall hanterar mobilen det själv men ibland behöver man göra det manuellt. 

Du hittar guider, även specifika till det märke mobil du använder, som visar hur man ställer om mobilens APN-inställningar, här: https://forumet.vimla.se/instaellningar-foer-surf-och-mms-53.

Om det fortfarande inte går att surfa efter omställningen av mobilens APN, skulle jag be dig att hör av dig här (även bifoga skärmdumpar på dina APN-inställningar så att jag får granska att allt stämmer) eller chatta med oss via vimla.se/kontakt

Visa original

3 svar

Användarnivå 6
Emblem +6

Hej @Rebecka Caroline 

 

Om det är allt förutom surf som funkar på din mobil efter SIM-kortsbyte är det mest sannolikt att du behöver uppdatera mobilens APN-inställningar för Internet. I de flesta fall hanterar mobilen det själv men ibland behöver man göra det manuellt. 

Du hittar guider, även specifika till det märke mobil du använder, som visar hur man ställer om mobilens APN-inställningar, här: https://forumet.vimla.se/instaellningar-foer-surf-och-mms-53.

Om det fortfarande inte går att surfa efter omställningen av mobilens APN, skulle jag be dig att hör av dig här (även bifoga skärmdumpar på dina APN-inställningar så att jag får granska att allt stämmer) eller chatta med oss via vimla.se/kontakt

Hej 

För den senaste veckan fungerar inte mobilnätet. Jag har en Google Pixel och det finns ingen instruktion för det i inställningarna för surf docset angående uppdaterande av mobilen APN.

 

Mvh

Dawn

Användarnivå 5
Emblem +4

Hej @Dawn Dianne,

Följ guiderna för någon av de andra telefonmodellerna så ska det fungera ändå :) Anledningen till att vi har olika guider är för att vägen dit ser lite olika ut men inställningarna som ska stå i själva telefonen är alltid samma.

Svara