Fråga

Mobildata funkar inte och hittar inte om APN på mobilen

  • 1 September 2021
  • 1 svar
  • 20 visningar

Jag har precis bytt till Vimla och det står att jag har mobildata, men jag kommer inte ut på exempelvis internet och vissa appar. Jag har sett att man ska kolla att APN inte är inställt på internet, men hittar inget sånt i mina inställningar. Och länkar som ska specifikt visa finns inte längre. Jag har en Galaxy Note8. 


1 svar

Användarnivå 4
Emblem +21

Hejsan @Yonah!
Tack för att du skriver in på vårat forum!

Det är inte helt ovanligt att apn:en inte stämmer när du byter från en annan operatör. Jag vill därför att du tar en koll på apnerna. Alla telefonerna till och med galaxy note8 har apn:en. De hittar du vanligtvis under åtkomstpunksnamn. Där finns en lång lista där allt måste stämma exakt för att vårat internet ska fungera för dig. 

Vi har lite olika guider till dem här: vimla.se/apn.

När du har kollat dessa rekommenderar jag att du kontaktar våran support som kan hjälpa dig vidare. 

Du hittar dem här:

Mail: hej@vimla.se

chatt: vimla.se/kontakt (vardagar mellan 9-16).

Svara