Fråga

Mobildata fungerar inte

  • 4 juli 2020
  • 6 svar
  • 60 visningar

Mobildata fungerar inte sedan månader tillbaka. Går att aktivera men om man sedan går ur inställningar och går in igen så är det avaktiverat. Abonnemanget är 2.0 och jag har raderat alla inställningar och skrivit in dom igen enligt Vimla. Telefonen är omstartad före, under och efter denna åtgärd. 
Någon som har mer tips än vad som går att läsa på Vimla och i forumet? 
Tacksam Patrik


6 svar

Användarnivå 4
Emblem

Mobildata fungerar inte sedan månader tillbaka. Går att aktivera men om man sedan går ur inställningar och går in igen så är det avaktiverat. Abonnemanget är 2.0 och jag har raderat alla inställningar och skrivit in dom igen enligt Vimla. Telefonen är omstartad före, under och efter denna åtgärd. 
Någon som har mer tips än vad som går att läsa på Vimla och i forumet? 
Tacksam Patrik

Det låter märkligt, men det låter som du redan kollat igenom APN-inställningarna? Kan du posta en screenshot på dina APN-inställningar så kan jag ta en titt på dom åt dig. Behöver kunna se allting för att kunna hjälpa dig. Skulle även behöva veta vad det är för telefon du har.

 

 

Tacksam för hjälp. Det är en iPhone 6s

Patrik

Användarnivå 4
Emblem

Okej, trodde du skulle ha en Android-telefon, just vad det gäller iPhone går det knappt att göra något fel i APN-inställningarna. Dina APN-inställningar är korrekta. Det enda jag kan komma på du kan testa är att göra en reset av inställningarna (syns längst ner i din sista screenshot). Återställ dina APN-inställningar på samma sätt som i din screenshot om det inte görs automatiskt. Funkar inte det kan du testa att sätta på och stänga av flygplansläget. Sista tipset jag kan ge dig är att testa ändra:

Mobile data:
APN: services.telenor.se

Spara och se om det blir någon skillnad.

Nu har jag gjort allt, men mobildata fungerar inte:(. Är det bara att testa med en annan telefon kvar tro?

/Patrik

Svara