Mobildata extremt långsamt

  • 1 February 2020
  • 38 svar
  • 166 visningar

  • Mitt mobilnät är extemt långsamt just nu, även fast jag har surf. Jag har provat en version av att låta mobildata vara av några minuter, slå på det igen och sedan starta om mobilen. Fungerade inte. Är det problem på min sida eller finns det nåt annnat som strular?

38 svar

Hej, exact samma problem här, rätt segt att det drar från potten trots att det knappt går att surfa, (Hade även samma problem i december så gick helt om miste om den extra julklapps gigen, vilket jag inte bryr mig lika mycket om, men ändock påvisar ett återkommande problem)

Användarnivå 6
Emblem +54

@Jonas-Sandqvist

Omstart om 15 :)

Mvh Emil

Användarnivå 6
Emblem +54

@Carl-Linus-Simon-Magnusson @David_Dahlgren @Alexander-Andersson @Annika-Karin-Elisabeth-Hellman

Omstart om 15 minuter för er alla :)

Mvh Emil

@Emil_Vimla

Nu funkar det 😅 Tack Emil!

@Emil_Vimla


Hej, jag har samma problem. Kan du hjälpa mig med det också

@Emil_Vimla Stort Tack för hjälpen! Du hade helt rätt, jag jade fyllt i port o proxy. Nu funkar allt jättebra! 👍👍

Hej,

Detta mobilabonnemanget har jag för att kunna facetima med min gamla mamma nu i coronatider. När surfen tog slut tecknade vi nytt abonnemang med mer surf men hastigheten har inte kommit tillbaka trots att vi nu har extra 15 Gb. Har sett här att man behöver starta om sin devisen. Jag kan inte göra detta själv och undrar om ni kan göra en omstart av kortet? Vi behöver ha löst detta innan julafton🙏🏻
// Peo 
 

@Anders-Mattias-Olsson EXAKT samma problem! Startat om mobilen, stängt av och satt på 4g men inget funkar. Fick ny surf idag, så verkligen jättekonstigt. Aldrig hänt innan.

Samma här!
Det är inte första gången det händer heller, då behövde någon på vimla gå in manuellt och fixa det. Måste man be om hjälp ännu en gång?

@Elvira-Norbäck hur gjorde du för att be om hjälp? Via forumet? Ska man helt enkelt hoppas på svar imorgon?

Användarnivå 6
Emblem +54

@Anders-Mattias-Olsson @Cintia-Bertacchi-Uvo @Elvira-Norbäck

Hej vänner!

Fixade detta för er alla precis, starta om telefonen om 15-20 minuter så ska internet hoppa igång igen i full fräs :)

Mvh Emil

hej! Jag har samma problem och vill gärna ha hjälp 🙂 har provat stänga av mobilen flera g

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Malin-Backman,

Omstart om 15 minuter så är du igång :)

Mvh Emil

@Emil_Vimla

Hej, jag har samma problem! Kan du hjälpa mig också?


/Lisa

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Lisa-Vilhelmsson,

Samma nu för dig, omstart om 15 :)

Mvh Emil

Hej!
Samma problem för mig, kan jag också få hjälp?
mvh
Lovisa

Samma här! Hjälp uppskattas

Joakim

Användarnivå 6
Emblem +54

@MARIA-LOVISA-REEDER @Joakim-Martinsen

Omstart om 15 :)

Mvh Emil

Hej! Samma problem. Går inte att surfa alls. Har surf och får symbolen 4g längst upp så är ansluten. Bytte till 2.0 i natt och fixade inställningarna efter det så borde fungera..

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Johanna-Hultgren,

Prova en omstart av telefonen om 15 minuter.

Mvh Emil

Har ni möjlighet att starta om mitt abonnemang med så hade det varit kalas.

@Emil_Vimla

Det funkade tyvärr inte.

@Emil_Vimla Det fungerar att skicka meddelande på messenger men inte att gå in på Google

@Emil_Vimla för mig fungerar det inte heller. Kan ni ordna

Hej, Jag har också samma problem att mitt mobilnät är väldigt långsamt, kan jag också få hjälp

Svara