Mobildata extremt långsamt

  • 1 February 2020
  • 38 svar
  • 166 visningar

  • Mitt mobilnät är extemt långsamt just nu, även fast jag har surf. Jag har provat en version av att låta mobildata vara av några minuter, slå på det igen och sedan starta om mobilen. Fungerade inte. Är det problem på min sida eller finns det nåt annnat som strular?

38 svar

Hej,

Detta mobilabonnemanget har jag för att kunna facetima med min gamla mamma nu i coronatider. När surfen tog slut tecknade vi nytt abonnemang med mer surf men hastigheten har inte kommit tillbaka trots att vi nu har extra 15 Gb. Har sett här att man behöver starta om sin devisen. Jag kan inte göra detta själv och undrar om ni kan göra en omstart av kortet? Vi behöver ha löst detta innan julafton🙏🏻
// Peo 
 

Har samma problem. Fick hjälp tidigare men felet består än.

Användarnivå 5
Emblem +20

Hej allihopa!

Alla ni som upplevt problem ska bara behöva starta om era mobiler så ska det fungera som vanligt igen 🙂 Får ursäkta för besväret det orsakat!

Mvh

@Emil_Vimla Stort Tack för hjälpen! Du hade helt rätt, jag jade fyllt i port o proxy. Nu funkar allt jättebra! 👍👍

Hej, exact samma problem här, rätt segt att det drar från potten trots att det knappt går att surfa, (Hade även samma problem i december så gick helt om miste om den extra julklapps gigen, vilket jag inte bryr mig lika mycket om, men ändock påvisar ett återkommande problem)

@Emil_Vimla


Hej, jag har samma problem. Kan du hjälpa mig med det också

Hej Emil! Skulle du kunna ta en titt på mitt nätverk också? 😍 Det är riktigt långsamt. Betalade dessutom för 1 GB extrasurf förra månaden, som jag inte kunde använda i rätt hastighet. 😞 Aja.



Användarnivå 6
Emblem +54

Toppen @David_Dahlgren 😍
Mvh Emil

@Emil_Vimla

Nu funkar det 😅 Tack Emil!

Användarnivå 6
Emblem +54

@Carl-Linus-Simon-Magnusson @David_Dahlgren @Alexander-Andersson @Annika-Karin-Elisabeth-Hellman

Omstart om 15 minuter för er alla :)

Mvh Emil

Hej, skulle du kunna kolla på mitt mobilnätverk? Det funkar otroligt segt och kan inte använda det.

Mvh

Min surf funkar heller inte fast jag har surf. Hjälp tack mvh

Mitt behöver också "omstart".

@Emil_Vimla Skulle du kunna fixa mitt med? :)

Användarnivå 6
Emblem +54

@Jonas-Sandqvist

Omstart om 15 :)

Mvh Emil

Samma problem här.

Tack :-)

Användarnivå 6
Emblem +54

Hejsan @Cecilia-Oldertz,

Omstart om 15 minuter :)

Mvh Emil

Hej, jag har också samma problem. Har du möjlighet att hjälpa mig också?


/Cecilia

Användarnivå 6
Emblem +54

@Sonja-Larsson & @Johanna-Zackrisson @Jonas-Bäckman161

Omstart för er nu direkt borde göra susen! :)

@Johanna-Hultgren Ditt abonnemang ligger redan på full hastighet i våra system, har du problem med enstaka funktioner rekommenderar jag att du kikar på vimla.se/apn för att säkerställa att inställningarna för internet är rätt. Vet att om du har "port" och "proxy" ifyllda kan orsaka problem som du beskriver.

Mvh Emil

Hej, Jag har också samma problem att mitt mobilnät är väldigt långsamt, kan jag också få hjälp

@Emil_Vimla för mig fungerar det inte heller. Kan ni ordna

@Emil_Vimla Det fungerar att skicka meddelande på messenger men inte att gå in på Google

@Emil_Vimla

Det funkade tyvärr inte.

Har ni möjlighet att starta om mitt abonnemang med så hade det varit kalas.

Svara