Mobildata extremt långsamt

  • 1 February 2020
  • 38 svar
  • 166 visningar

  • Mitt mobilnät är extemt långsamt just nu, även fast jag har surf. Jag har provat en version av att låta mobildata vara av några minuter, slå på det igen och sedan starta om mobilen. Fungerade inte. Är det problem på min sida eller finns det nåt annnat som strular?

38 svar

@Anders-Mattias-Olsson EXAKT samma problem! Startat om mobilen, stängt av och satt på 4g men inget funkar. Fick ny surf idag, så verkligen jättekonstigt. Aldrig hänt innan.

Samma här!
Det är inte första gången det händer heller, då behövde någon på vimla gå in manuellt och fixa det. Måste man be om hjälp ännu en gång?

@Elvira-Norbäck hur gjorde du för att be om hjälp? Via forumet? Ska man helt enkelt hoppas på svar imorgon?

Användarnivå 6
Emblem +54

@Anders-Mattias-Olsson @Cintia-Bertacchi-Uvo @Elvira-Norbäck

Hej vänner!

Fixade detta för er alla precis, starta om telefonen om 15-20 minuter så ska internet hoppa igång igen i full fräs :)

Mvh Emil

hej! Jag har samma problem och vill gärna ha hjälp 🙂 har provat stänga av mobilen flera g

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Malin-Backman,

Omstart om 15 minuter så är du igång :)

Mvh Emil

@Emil_Vimla

Hej, jag har samma problem! Kan du hjälpa mig också?


/Lisa

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Lisa-Vilhelmsson,

Samma nu för dig, omstart om 15 :)

Mvh Emil

Hej!
Samma problem för mig, kan jag också få hjälp?
mvh
Lovisa

Samma här! Hjälp uppskattas

Joakim

Användarnivå 6
Emblem +54

@MARIA-LOVISA-REEDER @Joakim-Martinsen

Omstart om 15 :)

Mvh Emil

Hej! Samma problem. Går inte att surfa alls. Har surf och får symbolen 4g längst upp så är ansluten. Bytte till 2.0 i natt och fixade inställningarna efter det så borde fungera..

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Johanna-Hultgren,

Prova en omstart av telefonen om 15 minuter.

Mvh Emil

Har ni möjlighet att starta om mitt abonnemang med så hade det varit kalas.

@Emil_Vimla

Det funkade tyvärr inte.

@Emil_Vimla Det fungerar att skicka meddelande på messenger men inte att gå in på Google

@Emil_Vimla för mig fungerar det inte heller. Kan ni ordna

Hej, Jag har också samma problem att mitt mobilnät är väldigt långsamt, kan jag också få hjälp

Användarnivå 6
Emblem +54

@Sonja-Larsson & @Johanna-Zackrisson @Jonas-Bäckman161

Omstart för er nu direkt borde göra susen! :)

@Johanna-Hultgren Ditt abonnemang ligger redan på full hastighet i våra system, har du problem med enstaka funktioner rekommenderar jag att du kikar på vimla.se/apn för att säkerställa att inställningarna för internet är rätt. Vet att om du har "port" och "proxy" ifyllda kan orsaka problem som du beskriver.

Mvh Emil

Hej, jag har också samma problem. Har du möjlighet att hjälpa mig också?


/Cecilia

Användarnivå 6
Emblem +54

Hejsan @Cecilia-Oldertz,

Omstart om 15 minuter :)

Mvh Emil

Tack :-)

Samma problem här.

Användarnivå 6
Emblem +54

@Jonas-Sandqvist

Omstart om 15 :)

Mvh Emil

@Emil_Vimla Skulle du kunna fixa mitt med? :)

Svara