Mobildata

  • 13 February 2020
  • 108 svar
  • 78 visningar


Visa första inlägg

108 svar

Användarnivå 7

Hej @Johan-Widén,

Ok, ditt fall låter lite annorlunda eftersom jag ser att ditt abonnemang är fortfarande på Vimla 1.0. Får du ingen täckning med det nya SIM alls i din nya mobil? Eller är det bara data som inte fungerar, dvs kan du använda andra tjänster såsom att skicka och ta emot SMS samt med att kunna ringa och ta emot samtal?

Användarnivå 7

Hej @Catrin-Gripentoft,

Jag har återställt ditt abonnemang. Din data borde fungera nu vid en omstart av din mobil. :)

Användarnivå 7

Hej @Klas-Bertil-Öhman,

Ditt abonnemang borde fungera med datan nu efter en omstart av din mobil!. :)

Användarnivå 7

Hej @Yajun-Han,

Problemet är löst nu för abonnemanget med nummer som slutar på 888 dock kunde inte hitta ett abonnemang i ditt namn som slutar med 788. Kan du skicka mig PM med det fullständiga numret för detta abonnemang så kan jag kika på det?

Du kan skicka mig PM genom att klicka på min profilikon och sedan Skicka PM-knappen när du landar på min profilsida.


Användarnivå 7

Hej @Björn-Ottervik,

På rak arm kan jag inte se något i vårt system som skulle orsaka att du inte kunna använda datan. Dock om du har precis bytt mobil kan det vara att du behöver återställa dina APN-inställningar inom mobilen. Det är lätt att göra och vi har en bra guide att hjälpa dig: https://faq.vimla.se/hc/sv/sections/360000540217-Inst%C3%A4llningar-f%C3%B6r-surf-och-MMS

Användarnivå 7

Hej @Suphanut-Santawong,

Jag har återställt ditt abonnemang och data borde fungera nu vid omstart av din mobil. :)

020

Fungerar fortfarande inte!

Hej Felix, Jag kan använda wifi men får inte kontakt med telefonnätet, så jag kan varken ringa eller sms:a. Fick ett nytt sim-kort från er för en knapp vecka sedan. På mitt förra sim hade jag inga problem med täckningen.


Jag har varit utomlands och nu fungerar inte internet . Mitt tel.nr.slutar på 5020

Användarnivå 7

Hej igen @Johan-Widén,

Ok, tack för info! Har hittat orsaken till problemet och återställt ditt abonnemang. Gärna starta om din mobil då borde all komma till liv!

Villa på! Mobildata på! Roaming på! Nätverket Villa på! Men trots det funkar det inte! Har startat om 2 ggr. ??

Menar Vimla. Inte Villa.

Användarnivå 7

Hej @Jörgen-Ronald-Andersson,

Från ditt inlägg antar jag att du befinner dig utomlands och kan inte surfa? Kan du testa att starta om din mobil och försöka koppla till ett näverk igen? Det kan hjälpa att söka operatör manuellt om du är utomlands.


Om du befinner dig i Sverige kommer mobilen att hitta Vimla-nätverket själv.

Nu funkar allt! Tack för hjälpen!

Jag är sedan tre dagar i Sverige . Nätverket jag går på är Vimla!

Telefonera går bra,men internet är dött. OK! Nu fungerar det

Hej, jag har också samma problem. Skulle du kunna starta om mitt abonnemang? Försökt kontakta chatten men blir ständigt utkickad från den...

Användarnivå 7

Detta är löst nu @Felicia-Chau-Nguyen216! Gärna starta om din mobil så kommer din data att fungera. :)

Hej. Har samma problem, vore tacksamt med hjälp!

tack på förhand

Användarnivå 7

Hej @Sara-Bäckström,

Antar att det gäller nummer som slutar på 000? I så fall är det återställt så det är bara att starta om din mobil så kommer datan att fungera igen. :)

Hej! Jag och min fru har samma bekymmer efter utlandsresa. Vänligen fixa asap.

Hej, det har hänt mig också precis. Kan ni hjälpa mig med det? :)

Hej! Har också varit utomlands. Haft på utlands/betalsamtal. Min data fungerar inte och kan inte stänga av utlands/betalsamtal.

Användarnivå 7

Hej @Daniel-Jägsell, @Ragheda-Ghonaim,

Jag har återställt era abonnemang nu då borde data fungera vid omstart av mobilerna.

@Malina - din data kommer också fungera nu vid en omstart och jag ser att Utland-/Betalsamtal är avstängt i systemet då det verkar vara ett kosmetiskt fel i Mitt Vimla nu som jag har anmält hos våra tekniker!

Har oxå problem med surfen

Svara