Fråga

MMS har inte fungerat sen 2.0

  • 20 September 2021
  • 2 svar
  • 47 visningar

  • Ny användare
  • 0 svar

Hej, min MMS har inte fungerat sen nya simkortet, dvs ett bra tag. Jag får endast ett meddelande att MMS inte gick att ta emot. Jag bifogar nedan mina MMS-inställningar.

 

Telefon: Xiaomi Mi8

 

Mvh Carl-Johan

 

 

https://imgur.com/a/O3s8PGm


2 svar

Användarnivå 4
Emblem +21

Hejsan @cjb!
 

Förstår att det är frustrerande när tjänsten inte fungerar som den ska. Därför vill vi kolla vidare på abonnemanget och vad det är som spökar.Jag kikade på ditt abonnemang och det ser ut som att allt som behöver vara igång på ditt abonnemang för att du ska kunna surfa, är igång! :)

 

:arrow_down:Jag vill därför att du testar nedan :arrow_down:C9vy0hZy6RAQoioyUHEpOEqa4NoF0l04760tVcAcdey5Qe2s93PERS4nGsjylhV-ENr0miHlr_YkUSQr8qjLp4gT6JIlpL4_nXwaAh57ikbXYdI-x-SMVAvIiWrI5KC2R2zTO6a_=s0

- Starta om din telefon utan SIM-kortet isatt

- Dubbelkolla så att mobildata är aktivt i telefonen, är det redan igång stänger du av och sätter på det igen

- Kika in på Vimla.se/apn och dubbelkolla så att dina internet- och MMS-inställningar stämmer

 

Fungerar det fortfarande inte efter du följt ovan vill jag att du skickar bilder på dina inställningar till hej@vimla.se eller i chatten på vimla.se/kontakt (öppet vardagar 9-16) så får du vidare hjälp av en supportexpert.

Användarnivå 7
Emblem +29

Hej, min MMS har inte fungerat sen nya simkortet, dvs ett bra tag. Jag får endast ett meddelande att MMS inte gick att ta emot. Jag bifogar nedan mina MMS-inställningar.

 

Telefon: Xiaomi Mi8

 

Mvh Carl-Johan

 

 

https://imgur.com/a/O3s8PGm

Du har fel MMSC, det är antagligen därför det inte fungerar.

Svara