Fråga

MMS funkar inte

  • 6 July 2022
  • 30 svar
  • 715 visningar

Användarnivå 2

MMS funkar inte sen i förrgår, lösning? Gäller hela familjens telefoner så felet måste vara hos er.


30 svar

Har samma problem som alla andra ovan. Funkar några dagar sen går det inte att skicka eller ta emot mms. Och snälla sluta jiddra om APN inställningarna, det slutar funka helt plötsligt utan att man gjort något efter att ha fungerat!

Provat starta om och rensa cache men inget hjälper. Sedan efter någon dag fungerar det ett tag igen.

 

Lös detta nu tack! 

Användarnivå 2
Emblem +2

Hej @Peter Österlund,

Det får jag beklaga!  Att vi påminner om APN-inställningarna är inte för att vara jobbiga, utan är något som ingår i felsökning då det är A och O till varför det inte kan fungera. Därför är det alltid bra att kontrollera dessa oavsett vad. Dessa inställningar kan även som vi har märkt, t.ex. vid uppdateringar i telefonen, ändras. 

Kontakta gärna vår support och ta med exempel till de nummer från dom senaste 7 dagarna där MMS inte gått att skicka, så ska detta tas vidare med i den felsökning gällande MMSen. Tack på förhand!

I morse funkade det igen utan att jag gjort något så felet ligger hos Vimla och inte i mina APN inställningar. 

Nu kommer det säkert funka någon dag igen innan det krånglar igen.

Användarnivå 2

Hej!

Jag har också problem med MMS, det går sedan ett tag tillbaka väldigt ofta (dock inte alltid) vare sig att skicka eller ta emot mms. Jag har inte rört några inställningar eller uppdaterat telefonen, så varför funkar det plötsligt bara inte? Jag har naturligtvis kontrollerat inställningarna, dock inte ändrat något.

 

Har också väldigt OFTA problem med att samtal bryts efter en kort stund och får hålla på att ringa upp igen vilket är jätteirriterande, särskilt då den man pratat med försöker göra likadant. Det tar en massa tid i onödan. 

 

Får också ofta ett sms om att någon har försökt ringa mig, trots att det inte varit upptaget. Varför kommer de som ringer mig inte fram? De får bara höra att "personen är upptagen". Trots att det inte är så.

 

Likaså fungerar röstsvaret numera väldigt dåligt. Förut kunde jag klicka på och lyssna på ljudfilen som jag får som meddelande, men plötsligt kan jag inte längre lyssna av, utan kommer till inställningar av någon anledning Jag får försöka om och om igen flera gånger innan jag kan lyssna på meddelanden som folk lämnat.

 

Det är lite väl många driftstörningar hos Vimla, så här illa har jag aldrig upplevt att det fungerar hos någon annan operatör och då har jag ändå haft mobiltelefon och testat flera olika operatörer sedan tidigt 90-tal.

 

Har väntat på svar från er support i ca två månader nu, men får ingen återkoppling. Varför fungerar både er kundservice, er support och ert mobilnät så dåligt?

 

Hälsningar,

Inga-Lill 

Jaha då var det dags igen då. Två dagar funkade MMS men i morse gick det inte igen. Och nu mitt på dagen funkar det fortfarande inte. Och jag har inte uppdaterat någonting eller ändrat någon APN inställning. ☹️

 

Svara