Fråga

MMS fungerar inte

  • 3 July 2022
  • 8 svar
  • 370 visningar

Användarnivå 1

Hej,

 

MMS fungerar inte  jag har  Pixel 5.

 

Vad för inställningar ska jag ha,

Jag följande vimla MMS  APN 

 

 

 

 


8 svar

Användarnivå 5
Emblem +52

Hejsan  @Serwan !

Testa att ta bort dina apn inställningar, lägga in dem på nytt, spara och sedan direkt starta om din telefon. Vanligtvis gör detta tricket med Pixel telefoner. I annat fall kontakta vår support så kollar vi vidare på det. Du hittar oss här: vimla.se/kontakt

Användarnivå 1

Hej!

Jasg har precis samma problem som Serwnan. Kan inte skicka eller ta emot MMS! Dock fungerar SMS utan problem. Har inte haft några problem tidigare under de flera år jag varit VIMLA kund. Problemen började runt den 26/6 2022. Jag har en androidtelefon Samsung S10.

Jag har gjort alla omstarter och borttagning av APN inställningar m.m. men ingenting hjälper! Jag har även samma utseende på värderna som på Serwans bild. Ska det se ut så?

Användarnivå 1

Hej!

Jasg har precis samma problem som Serwnan. Kan inte skicka eller ta emot MMS! Dock fungerar SMS utan problem. Har inte haft några problem tidigare under de flera år jag varit VIMLA kund. Problemen började runt den 26/6 2022. Jag har en androidtelefon Samsung S10.

Jag har gjort alla omstarter och borttagning av APN inställningar m.m. men ingenting hjälper! Jag har även samma utseende på värderna som på Serwans bild. Ska det se ut så?

 

Har också samma problem som börjat för några veckor sedan. Flera jag känner som har krångel med nät och ta emot mms som har börjat nu. Hoppas vimla löser det snart för blir annars att byta operatör. Dålig tekning på landet har också börjat ännu mer nu, vet inte vad som har hänt.... 

Jaa, har samma problem till och från och det har varit så nån vecka nu. Har gjort allt vad som skrivs, lägga in apn-inställningar på nytt, plockat ut sim-kortet osv.. Oerhört tröttsamt då supporten till varje pris verkar vilja tro att problemet ligger i kunders inställningar trots att jag har flera bekanta som har haft exakt samma problem på sistone.

Användarnivå 1

Hjälper ibland att starta om mobilen men problemet uppstår senare. Uppstår på flera olika android enheter, vilka jag känner med just vimla. S10 plus, s20 ultra, A70, oneplus nord ce mm. Vimla får gärna lägga ut att de är dom som har problem och att de eventuellt löser detta. Annars tror jag många byter om det krånglar såhär mycket.....

Användarnivå 1

Har också fått problem med position/gps. Synd på jobbet när man stämplar in genom detta vilket inte fungerar alls längre efter senaste 4 veckorna.

Har samma problem som alla ovan och haft sedan början av sommaren. Har Samsung A52. Mina söner har också Vimla varav han med iPhone har inga problem men den andre med Sony Xperia har... varje dag rensar jag APN.osv, ibland löser det sig, ibland inte.. börjar bli tröttsamt.

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @EmmaCS,

Då ni upplever fortsatta problem så skulle jag vilja att du kontaktar vår support så att vi kan kika närmre på det och hjälpa er 😊

Du hittar vår support här:

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 12:30-16:30)
Mejl: hej@vimla.se 

Svara