Fråga

MMI-kod

  • 4 October 2021
  • 1 svar
  • 31 visningar

Jag kan ringa, men inte ta emot samtal, gällde 3.10.21. Jag kommer inte åt mitt saldo “Anslutningsproblem eller “ogiltig MMI-kod” HJÄLP!!!


1 svar

Användarnivå 4
Emblem +21

Hejsan @Carl Lennart!

Upplever du fortfarande detta problem vill jag att du testar nedan
 
1. Är det bara inkommande samtal du har problem med eller kan du inte ringa samtal heller?
 
2. Får den/ de som ringer dig något felmeddelande?
 
3. Är det ingen som kan ringa till dig eller gäller problemet endast ett specifikt nummer eller nummer från en specifik operatör?
 
 4. Har du problem överallt eller exempelvis bara hemma i bostaden?
 
5. Har du råkat aktivera funktionen “stör ej” eller blockerat telefonnummer i telefonen/ Vimla Filter?
 
6. Blir det någon skillnad ifall du låser telefonen till 3G? Det gör du såhär:
I en Androidtelefon: Gå till inställningar > Välj anslutning > Välj mobilnätverk > Välj nätläge > Välj endast 3G (Kan skilja sig lite mellan olika telefonmodeller)
I en iPhone: Gå till inställningar > Välj mobilnät > Välj alternativ för mobildata > Välj röst och data > Klicka på 3G
 
7. Har du möjlighet att testa ditt SIM-kort i en annan telefon? På så sätt kan vi snabbt utesluta om problemet verkar vara kopplat till telefon eller abonnemang/ täckning.
 
Återkom gärna i chatten på vimla.se/kontakt (öppen vardagar 9-16) eller genom att maila hej@vimla.se när du testat detta så kikar vi vidare!
 

Svara