Fråga

Min teckning försvinner

  • 6 July 2022
  • 8 svar
  • 138 visningar

Hej!!

Är det bara jag som har problem med att täckningen försvinner hela tiden och att vissa appar inte fungerar? Det har säkert ett samband med täckningen att göra men det har bara hänt nu efter att jag bytte till Vimla den 1:a juli i år. Tacksam för svar! :)) 

 


8 svar

Användarnivå 1

Hej!

 

Precis samma problem och känner flera med vimla som har fått detta problem nu, senaste veckorna. Känns troligt att felet ligger hos vimla/telenors servrar. Hoppas det blir löst snart. 

Användarnivå 2
Emblem +2

Hej hörni!

Det var inte bra. Vi har ingen driftstörning i någon allmän utsträckning och det är svårt att veta på rak arm vad det här beror på. Jag skulle vilja be er att kontakta vår support som får felsöka detta vidare med er för att kunna hitta en lösning på det som bråkar.

Ni hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (sommaröppet vardagar mellan 12:30-16:30).

Användarnivå 1

Upplever samma problem. man får stänga av/sätta på mobildata för att det ska funka någorlunda, byta mellan 3G och 4G. Rätt störande 🤷🤦

Användarnivå 1

Garanterat någon driftstörning, hoppas det blir löst inom snar tid.

Jag har också problem med täckningen, signalen försvinner helt efter en stund.
 

Att stänga av/på mobildata hjälper inte, bara att starta om mobilen hjälper en stund. Sen försvinner täckningen igen efter en stund…

vad behöver ni av mig för att kunna felsöka ordentligt?

Har mailat förresten på support mailadressen…! :-)

Användarnivå 2
Emblem +2

Hej @Cartona,

Toppen att du hört av dig till supporten! Då kommer dom att återkoppla till dig så fort dom har kommit till ditt mail 👍 För den allra snabbaste hjälpen, och för att kunna göra en så smidig felsökning som möjligt, så kan du alltid kontakta supporten via vår chatt också!

Nice! Jag försökte med chatt, men kom aldrig fram… 😵‍💫😅 provar igen imorgon. 
 

jag och sambon bytte SIM kort mellan våra mobiler, nu lägger hennes mobiltäckning också av… 

 

Svara