Idag har betalningar för vissa kunder som betalat via faktura/Billogram på grund av en bugg fastnat i våra system.
Detta har orsakat att abonnemang har spärrats för utgående trafik.Felet felsöks och borde vara löst inom 3 timmar.
Betalningarna har gått igenom hos vår betalpartner Billogram och kommer uppdateras i våra system så fort att buggen är åtgärdad. Mottagna betalningar kommer då att speglas i Mitt Vimla som betalda och den felaktiga spärren lyfts automatiskt.Vi ber om ursäkt för detta och eventuell störning detta har orsakat!
Det finns inte någon risk för påminnelseavgifter som konsekvens av denna störning, så länge man har betalat fakturan i tid.
UPPDATERING 2020-06-04: 14:37
Våra tekniker har bekräftat att problemet som orsakade att vissa abonnemang blev felaktig spärrat har nu åtgärdats. Abonnemangen borde fungera som vanligt igen vid en omstart av mobilen.