Klistrad tråd F.A.Q.

✅ [LÖST] Spärrat abonnemang trots betald faktura?

  • 4 juni 2020
  • 43 svar
  • 2343 visningar


Visa första inlägg

43 svar

Mitt har inte funkat sedan igår och funkar fortfarande inte. Har telefonnummer 0735542127.

jag betalade min faktura 28 april, trots det har jag fått en påminnelse!

Hej. Jag kan inte heller använda mobildata eller ringa ut. Kan ni fixa det asap eller?

Står att jag inte har betalt en faktura i April. Men det har jag gjort. För länge sedan.  Jag kollade inte riktigt och fick ett mail för nån dag sedan. Och har lagt in en betalning för den  påminnelsen, på grund av noggrannhet på original datumet. Men det vill jag inte ska dras också. För då betalar jag dubbelt. 

 

Mvh

-Saman

Mitt abonnemang funkar fortfarande inte

jag betalade min faktura 28 april, trots det har jag fått en påminnelse!

 

Hej. Jag har uppgraderat mitt Sim-kort till Vimla 2. Det nya kortet går att ringa med men Internet funkar inte trots många omstarter. Har provat på 2 andra mobiler men samma där! Har autogiro via Ica-banken. I min Vimla-app på mobilen står det att nästa betalning är “i början av juli”, 90 kr! Vad göra? PS Det gäller  telnr 073-6648370 DS

Hej, mitt nummer blev påverkad av buggen, men funkade igen i går. Men jag är en sväng inom Norge, och nu är det inte bara spärrad, men ingen tjänst alls. Det har inta varit nägon problem förut. 072-4490805

Omstart av mobil hjälper inte.

Hej @Stufman,

Vi har precis fått besked från våra tekniker att problemet är nu löst. Jag har kikat på ditt abonnemang och ser att ditt abonnemang är spärrat eftersom vi har inte fått betalning för din faktura i april då en betalning är schemalagd för 2020-06-08. När betalningen kommer in till oss kommer spärren att släppas dock om du vill använda din mobil direkt kan du avbryta din betalning i Billogram och betala via Swish (https://forumet.vimla.se/billogram-45/betala-en-faktura-med-swish-8340) då kan vi ta bort spärren direkt. 

När du har swishat kan du hör av dig här i tråden så hanterar jag resten. :)

Hej Felix,

Jag var i kontakt med eran chatt om detta i Torsdags (2020-06-04). Då tog jag bort den planerade betalningen och gjorde en swishbetalning direkt istället. Detta var två dagar sen och abonnemanget är fortfarande låst. Vad är problemet? 

Hej @Stufman,

Vi har precis fått besked från våra tekniker att problemet är nu löst. Jag har kikat på ditt abonnemang och ser att ditt abonnemang är spärrat eftersom vi har inte fått betalning för din faktura i april då en betalning är schemalagd för 2020-06-08. När betalningen kommer in till oss kommer spärren att släppas dock om du vill använda din mobil direkt kan du avbryta din betalning i Billogram och betala via Swish (https://forumet.vimla.se/billogram-45/betala-en-faktura-med-swish-8340) då kan vi ta bort spärren direkt. 

När du har swishat kan du hör av dig här i tråden så hanterar jag resten. :)

Hej Felix,

Jag var i kontakt med eran chatt om detta i Torsdags (2020-06-04). Då tog jag bort den planerade betalningen och gjorde en swishbetalning direkt istället. Detta var två dagar sen och abonnemanget är fortfarande låst. Vad är problemet? 

Jag såg nu att du skrivit att jag skulle skriva här i tråden. Synd att jag missade det innan helgen och får gå hela helgen med låst abbonemang :/

Hej, jag kan inte ringa ut från mitt abonemang, står att jag har obetalda fakturor, men har betalat… 0709742262

 

mvh

/Johan

Hej. Jag kan fortfarande inte ringa el skicka sms och min faktura är betald.

Hi,

It still doesn’t work on my phone. It charged the fee for May this month, and it shows that the next invoice will come on July. Can you help?

Sincerely,

Yang

Det är inte löst. Mitt abonnemang funkar inte och det är andra gången detta händer. Jag har haft Vimla i två veckor!!!

 

Skall jag förvänta mig detta av er?
Och inget svar på mina mail till supporten, förutom ett som sa att det ser ut som allt är som det skall med mitt abonnemang. Men det funkar inte att ringa ut eller skicka meddelande?  

Det fungerar fortfarande inte for mig. Alla mina fakturor står som betald.

Användarnivå 7
Emblem +28

Fascinerande hur Vimla ignorerar alla som säger att det inte fungerar än. Blundar ni för problemen?

Hej har bet lat men kan inte ringa ut eller in? 

Uppdatering. 5dagar senare

Detta är fortfarande inte löst! 

Kan inte ringa ut eller skicka medelande!!!!!!
Ingen svarar i någonslags support form. 
Sjukaste jag varit med om, på gränsen till bedrägeri Jag lägger ner och bytar operatör,

Råder alla andra att göra samma, lönlöst detta.
 

Användarnivå 1

Så när är det tänkt att jag ska kunna ringa igen då? Mitt simkort har varit helt spärrat i en vecka när samordningen mellan Vimla och Billogram havererat och efter en felaktig faktura som Billogram skickat! Trots att jag har betalt såväl den felaktiga fakturan som den felaktiga påminnelseavgiften förblir mitt sim stängt!? Har försökt få kontakt med Vimla-supporten angående detta på alla möjliga sätt i 10 dagar nu, men hittills noll respons. Räknar med minst 6 månader gratis efter att ha tillbringat åtskilliga fruktlösa timmar i mina försök att få någon respons från Vimla och en veckas felaktig avstängning - hittills!

Svara