Långsamt Internet, full signal.

  • 6 September 2021
  • 5 svar
  • 396 visningar

Tjena.

 

Har haft strul ett tag med att mitt Internet varit otroligt långsamt ca 0.5mbit ☹️

 

Har testat simkortet i andra telefoner och ändå samma problem. Har även testat andra simkort i min mobil och då får jag full stryka.

Har över 100gb sparat hos er så problemet är inte att min surf är slut.

Hoppas ni kan lösa detta annars måste jag tyvärr avsluta våra abbonemang hos er 🤔

 

Mvh Jim 


5 svar

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @JimW,

0.5mbit är helt klart tokigt långsamt! Så länge surf finns kvar så ska du ju ha betydligt högre hastighet hos oss :rocket:

Eftersom du redan har testat SIM-kortet i en annan telefon, så vill jag gärna att du nu hör av dig till vår grymma support som kan ta en närmre titt på ditt abonnemang och se över vad som kan orsaka problemen.

Du hittar supporten här:

Chatt: vimla.se/kontakt (vardagar mellan 9-16)
Mail: hej@vimla.se 

Hoppas och håller tummarna för att vi snabbt får upp surffarten nu! :surfer:

@Amanda_Vimla jag fick hjälpa via chatten och ligger nu mellan 27-35mbit.

Vet inte vad ni hade hittat på och jag hoppas ej det händer igen. Men nu är hastigheten iaf godkänd igen. 

Mvh Jim 

Användarnivå 4
Emblem +27

@JimW,

Härligt att höra att hastigheten är bättre nu! :star2:

Har man surf kvar så sänker vi såklart inte hastigheten på den, däremot kan det hända i enstaka fall att hastigheten begränsas på grund av ett tekniskt fel. Våra tekniker undersöker kontinuerligt såna här typer av problem och de jobbar även på att stabilisera det så att sånt här ska hända allt mindre ofta.

Har samma problem men i mitt fall ligger internetet på ca 50kbit/s och jag har över 50gb kvar i min pott..

 

Händer väldigt ofta har även startat om, testat olika sim kort och som föregående talare får jag då full hastighet.

Extra drygt när man är på jobb, vanligtvis när man är hemma kan man ju bara gå över på wifi hemma så slipper man skitet men på jobb är det värre.

Är det något ni kan fixa eller är det endast under chatt tiderna som gäller?

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @Markus90,

Här i forumet ger vi lite mer generell hjälp med tips och tricks - För mer tekniska ärenden krävs dock oftast att du kontaktar vår tekniska support för vidare hjälp om det vi testar med här inte fungerar.

Börja med att följa vår guide vimla.se/internetproblem för att se om det löser problemet för dig. Om det inte gör det vill vi att du kontaktar vår tekniska support via antingen chatt (vimla.se/chatt) eller mail (hej@vimla.se)

Supporten vill då gärna på förhand ha följande information från dig:

Hur länge du upplevt detta problem
Har du problem överallt eller endast på en specifik plats (ex. i hemmet)
Fungerar det bättre om du testar ditt SIM-kort i en annan telefon?
Printscreens på 1-2 hastighetstester från exempelvis bredbandskollen.se

Svara