Fråga

Långsamt 4g

  • 4 juli 2020
  • 1 svar
  • 20 visningar

Hej! förra månaden tog mitt 4g slut och hastigheten gick (som sig bör) ner. Denna månaden fick jag 50 nya GB, men hastigheten har inte gått upp till det normala. Detta har redan hänt en familjemedlem tidigare men gick då att lösa utan problem. Hoppas på snabbt svar!


1 svar

Användarnivå 4
Emblem +4

Hej @Erik Bengt Lennart ,

Kikade på ditt abonnemang och du bör från den 1/7 ha full fräs på surfen igen. Det du kan testa är följande:

- Starta om din telefon utan SIM-kortet isatt
- Dubbelkolla så att mobildata är aktivt i telefonen, är det redan igång stänger du av och sätter på det igen
- Kika in på Vimla.se/apn och dubbelkolla så att dina internet- och MMS-inställningar stämmer

Fungerar det ändå inte vill jag att du mailar hej@vimla.se så kikar vi vidare på det!

Svara