Fråga

långsam internet hasteighet

  • 16 september 2020
  • 1 svar
  • 19 visningar

Jag upplever att mitt 4g är väldigt långsamt vilket inte är så konstigt för jag har ju slut. Men en bekant som också har vimla abonemanget har också lika långsam internet hastighet som jag och hon har 70 GB kvar. Och så ska det ju inte va för hon har kvar surf men inte jag och ändå har vi samma hastiget på surfen allt mätt i bredbandskollen.


1 svar

Användarnivå 1
Emblem +2

Hej @Nils Lundqvist 
 

Då tror jag telefonen har lite fel inställningar!
 

Börja med att:

- Starta om telefonen utan SIM-kortet isatt

- Dubbelkolla så att mobildata är aktivt i telefonen, är det redan igång stänger du av och sätter på det igen

- Kika in på Vimla.se/apn och dubbelkolla så att dina internet- och MMS-inställningar stämmer
 

Fungerar det fortfarande inte efter du följt ovan vill jag att du skickar bilder på dina inställningar tillhej@vimla.se eller i chatten på vimla.se/kontakt (öppet vardagar 9-16) så får du vidare hjälp av en supportexpert.

Svara