Långsam/dålig funktion i norra Malmö

  • 19 November 2021
  • 9 svar
  • 126 visningar

Jag, sambon och svärföräldrarna alla med Vimla har svårt att ringa, inkommande kommer ej fram utan hamnar hos röstbrevlåda. Utgående samtal tar en 20-30s att koppla upp och bryts direkt. 

Alla telefoner omstartade utan förbättring.

 

Fler med problem? Är lösning på väg? 


9 svar

Användarnivå 3
Emblem +10

Hej @MatWid,

Jättebra att du hör av dig! Eftersom det händer i fler än en telefon och med fler än ett abonnemang så vill jag be dig att kontakta vår support så snart som möjligt så att vi kan felsöka det och hjälpa er :slight_smile:

Snabbast hjälp får du här:

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16)

Användarnivå 3

Hej MatWid, berätta gärna hur det löste sig. Kanske fler får nytta av detta. 

Användarnivå 4
Emblem +33

Hejsan @MatWid 
 
Vi har haft en felsökning på de master i Norra Malmö tillsammans med Telenor som äger dem och det ska vara åtgärdat nu under dagen. Därför kan du fortfarande uppleva problem. 
Det kommer uppdateras här i tråden när det är åtgärdat och masterna ska vara fullt fungerande. 

Gäller även Lomma runt Vinstorp

Fotfarande inte löst! Samma strul som I förra veckan. Beklagligt låg nivå på er förmåga att lösa detta och kommunicera tillbaka. 

Användarnivå 4
Emblem +33

Hejsan igen @MatWid 
Som jag skrev tidigare så kommer vi uppdatera när det är löst. Ärendet felsöks fortfarande för Lomma. När det sker en förändring så kommer jag att uppdatera dig här. 

Användarnivå 5
Emblem +1

Kör gärna en koll på Löddeköpinge (046 området) oxå, alla med Telenor har skitdåliga hastigheter här sedan minst 1 år tillbaka.

Den senaste tiden har även anslutningen försvunnit stundtals.

Användarnivå 4
Emblem +33

Hejsan @MickeMM !

Tagit en koll och vi har ingen mast som är felanmäld i det området. Är det så att du har upplevt så stora problem och haft bättre hastigheter tidigare får du gärna kontakta våran support så vi kan samla in all information vi behöver för att felanmäla masten. 

Du hittar våran support här: vimla.se/kontakt

Användarnivå 4
Emblem +33

Hejsan @MatWid !

Fick superroliga nyheter så här på morgonkvisten! 
Masterna i Lomma ska vara fixade nu. Är det så att du fortfarande upplever problem, starta om telefonen. Är det fortfarande knas skriv tillbaka i tråden så kan jag ta det vidare till mina tekniker. 

Lycka till!

Svara