Fråga

Kan inte ringa

  • 12 januari 2021
  • 4 svar
  • 31 visningar

Hej!

Sedan igår kan jag inte ringa eller ta emot telefonsamtal. Är det fortfarande driftsstörningar? Vart kan jag ringa eller mejla för att få hjälp? Jag måste kunna nås! Min man hade också problem att ringa igår. Vi bor i Bromma. Har det att göra med snöfallet? 
/Mvh Lisa 


4 svar

Vimla har ofta problem, så om du är beroende av en mobil som alltid fungerar, skulle jag råda dig att byta till en annan operatör. Det går dessutom troligtvis snabbare än att vänta på att Telenor reder ut alla problem med sina Vimla-abonnemang.

 

Användarnivå 6
Emblem +55

Hej @Lisa Tousek,

Jag beklagar att du upplever att du kan inte ringa eller ta emot samtal! VI har inga pågående driftstörningar just nu så jag misstänker att lösningen ligger med något annat. På rak arm kan jag inte se något som skulle orsaka det du upplever och då vill jag veta mer om hur du upplever att du kan inte nås eller ringa ut:

  • Hur länge har du upplevt att du kan varken ringa eller ta emot samtal?
  • Kan du skicka och ta emot SMS som vanligt?
  • Går det att surfa och använda appar som vanligt?
  • När du försöker ringa någon, får du någon särskild ton i luren eller felmeddelande?
  • När någon försöker ringa dig, får uppringaren någon ton eller felmeddelande?
  • Gäller det alla nummer du försöker ringa / bli uppringd av eller endast vissa?

Hej!

Jag har detta problem sedan 11/1. Jag kan skicka o ta emot SMS som vanligt och kan surfa. När jag försöker ringa går ingen ringsignal fram och jag får meddelandet att samtalet misslyckades. Det säger tut, tut, tut ( 3 korta signaler) i luren. Det gäller alla nummer jag ringer. När någon ringer mig går ingen signal fram o de får besked att samtal misslyckades. Behöver du veta mitt tfnnr o adress för att kunna hjälpa? Jag har även mejlat Vimla. Behöver kunna nås och kommer begära nedsättning av abonnemangskostnader el kommer byta bolag om detta inte löses inom kort! / Vänligen Lisa

Användarnivå 6
Emblem +55

Hej igen @Lisa Tousek,

Tack för infon. Jag ser i vårt system att din mobil har haft problem med att koppla till 3G-nätverket som kan ha orsakat detta problem. Din telefon verkar också ha uppdaterats ungefär samtidigt som problemen började.

Vi skulle kunna testa en återställning av ditt abonnemang och se om det hjälper, och då vill jag be dig chatta med oss så kan vi hjälpa dig i realtid. Chatten hittar du via vimla.se/kontakt eller som inloggad i Mitt Vimla, och är öppen vardagar mellan 09-16.

Svara