Kan ej ringa eller

  • 16 October 2021
  • 6 svar
  • 91 visningar

Hej

Både jag och min fru har Vimla och vi kan inte ringa ut eller ta emot samtal. Boende i Torslanda, Göteborg. Vi har startat om telefonerna. Är det en driftstörning eller är det något vi behöver göra?


6 svar

Användarnivå 7
Emblem +33

Hej

Både jag och min fru har Vimla och vi kan inte ringa ut eller ta emot samtal. Boende i Torslanda, Göteborg. Vi har startat om telefonerna. Är det en driftstörning eller är det något vi behöver göra?

Det finns ingen aktuell driftstörning i Torslanda om man kollar Telenors driftstörningskarta:

https://www.telenor.se/support/driftinformation/driftstorningar-pa-mobilnatet/

Det finns inte heller någon aktuell driftstörning hos Vimla:

https://status.vimla.se/

Kan ni skicka sms? Fungerar data?

Hejsan! 

Det verkar som att jag inte kan använda mitt abonnemang sen några dagar tillbaka. Inget mobildata, sms eller ringa.  Jag får inte ens emot samtal. Hur kan jag lösa det?

 

Hej!

 

Vi har liknande problem jag och min fru, det är svårigheter att ringa ut, men vi kan ibland ta emot samtal. Många gånger så kommer inga signaler fram och vi bara får info om att någon har försökt ringa oss. Vi har båda Vimla.  När vi försöker ringa ut kommer inga ringsignaler och endast efter någon minut så kopplas samtalsförsöket ner utan förklaring-

Boende i Kalmar. Enligt Telenor och Vimla inga driftstörningar i området.

 

SMS fungerar fortfarande.

Användarnivå 7
Emblem +33

Hej!

 

Vi har liknande problem jag och min fru, det är svårigheter att ringa ut, men vi kan ibland ta emot samtal. Många gånger så kommer inga signaler fram och vi bara får info om att någon har försökt ringa oss. Vi har båda Vimla.  När vi försöker ringa ut kommer inga ringsignaler och endast efter någon minut så kopplas samtalsförsöket ner utan förklaring-

Boende i Kalmar. Enligt Telenor och Vimla inga driftstörningar i området.

 

SMS fungerar fortfarande.

 

Testa att låsa mobilen till 3G.

Hej

Tack för rådet, men jag har redan läst igenom liknande trådar och testat detta. Felet kvarstår. Jag har även tagit ut SIM-kort, nollställt så mycket jag kunnat utan att ta bort telefonens data, testat att ominstallera Vimlas inställningar etc.

Jag har Telenor på samma telefon för jobbet med dubbelsim och den fungerar som det ska. Den enda kvarvarande faktorn är Vimla.

 

Användarnivå 4
Emblem +33

Hejsan @Jenny R !
Toppen att du har kollat ordentligt men mindre roligt att det fortfarande inte fungerar för dig. Därför behöver våran fina support ta en extra koll på detta. 

Du hittar supporten här:

Mail: hej@vimla.se

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).

Svara