Fråga

Jag kan inte ta emot samtal eller ringa.

  • 7 May 2021
  • 1 svar
  • 828 visningar

Hej!

Jag kan inte ta emot eller ringa för samtal. Den säger bara när någon ringer till mig “abonnenten har stängt av sin mobil”. Och när jag ringer ut så kopplar den inte upp och det står “nummer finns inte på nätverk” Jag har provat en annan telefon utan skillnad, jag har betalt och den säger att allt är okej i vimla appen. Vi har totalt 3 Vimla abonnemang i samma hushåll och det är bara mitt det strular med. Detta har krånglat till och från sen jag fick bytt till det nya SIM kortet tidigare i år. Men nu är det fruktansvärt dåligt! Behöver jag få ett nytt SIM kort igen för detta är fel på eller vad ska jag göra?


1 svar

Användarnivå 3
Emblem +10

Hejsan @Cecilia Bergström 

 

Jag har nu kikat på ditt abonnemang och allt ser fint ut på abonnemanget. 

Du får gärna testa följande: 

  1. Kan du testa att Ta ut SIM-kortet -> Starta om telefonen -> Sätt tillbaka SIM-kortet igen -> gör det någon skillnad ?
  2. Testa att låsa telefonen till 3G: 

    I en Androidtelefon:

    1. Gå till inställningar

    2. Välj anslutning

    3. Välj mobilnätverk

    4. Välj nätläge

    5. Välj endast 3G

    (Kan skilja sig lite mellan olika telefonmodeller)

     

    I en iPhone:

    1. Gå till inställningar

    2. Välj mobilnät

    3. Välj alternativ för mobildata

    4. Välj röst och data

    5. Klicka på 3G

  3. Om det inte hjälper vill jag be dig att prova simkortet i en annan telefon? På så vis kan vi få reda på om det är telefonen eller abonnemanget det är fel på


    Hoppas att det lösa sig, annars så vill be dig kontakta vår support istället. Då kan vi göra en avancerad felsökning.

    Du når dem på hej@vimla.se eller via chatten på vimla.se/kontakt (öppen vardagar 9-16).

    Mvh/Abbe

     

Svara