Iphone 6 ingen uppkoppling trots 6gb

  • 2 juli 2020
  • 8 svar
  • 80 visningar

Hej. Sedan ett par dagar ingen uppkoppling. Trodde det var pga slut på data men iom nya månad kvarstår problemet. Det går att ringa och messa, Försökt ordna med APN-inställningar men ingen framgång.

Hjälp! Ärendet gäller min dotters abonnemang. 

 

Hälsningar 

Anders 


8 svar

Användarnivå 5
Emblem +15

Hej. Sedan ett par dagar ingen uppkoppling. Trodde det var pga slut på data men iom nya månad kvarstår problemet. Det går att ringa och messa, Försökt ordna med APN-inställningar men ingen framgång.

Hjälp! Ärendet gäller min dotters abonnemang. 

 

Hälsningar 

Anders 

Hon har inte råkat stänga av mobildata?

https://www.telia.se/privat/support/info/hantera-mobildata-iphone

Nej. Det har ju hänt förr så det har vi trippelkollat 😉

Användarnivå 5
Emblem +15

Nej. Det har ju hänt förr så det har vi trippelkollat 😉

Om ni har korrekt APN och mobildata är på så talar det mesta för att felet ligger hos Vimla. Vet att Vimla gjort någon typ av återställning hos vissa kunder i början på ny månad, kanske är det något sånt som behöver göras. Om du vill ha så snabb hjälp som möjligt är det chatten som gäller, men vi kan testa att pinga @Felix_Vimla och ser om han kan hjälpa till.

Användarnivå 6
Emblem +30

Hej. Sedan ett par dagar ingen uppkoppling. Trodde det var pga slut på data men iom nya månad kvarstår problemet. Det går att ringa och messa, Försökt ordna med APN-inställningar men ingen framgång.

Hjälp! Ärendet gäller min dotters abonnemang. 

 

Hälsningar 

Anders 

Hej @Anders S,

Jag har kikat på ditt abonnemang med numret som slutar på 95 dock kan inte se något som skulle orsaka att Internet inte funkar på din dotters mobil då alla inställningar ser korrekta ut.

Kan din dotter använda appar som behöver Internet, dvs är det endast webbläsaren som inte funkar eller gäller det allt som behöver datauppkoppling för att fungera?

Skulle du kunna bifoga skärmdumpar på mobilens APN-inställningar så att vi får granska dem? I bland kan det vara den minsta detalj som inte stämmer och gör så att inget funkar. 

Hej Felix 

Nej hon kan inte använda appar eller browser. Hennes nummer slutar på 14.  Det är inte mitt det gäller. Hoppas du kan hitta det då jag betalar hennes abonnemang så det borde stå på mig.

Ska se vad jag kan göra med skärmdumpar och återkommer. 

Med vänlig hälsning 

Anders 

Jag har en Iphone 6, mobilnr.xxxxxx, men saknar internetanslutning?

Hej,

 

Jag har samma problem som Anders har haft med sin dotters telefon.

Fastän mina inställningar gällande mobildata är korrekt i min Iphone så kommer jag inte ut på internet utan wifi.

Användarnivå 2
Emblem +10

Hej @Veeda Dias 

Du kan börja med att:
- Starta om din telefon utan SIM-kortet isatt
- Dubbelkolla så att mobildata är aktivt i telefonen, är det igång stänger du av och sätter på det igen
- Kika in på
Vimla.se/apn och dubbelkolla så att dina internet- och MMS-inställningar stämmer
 

Fungerar det fortfarande inte efter du följt ovan vill jag att du skickar bilder på dina inställningar till hej@vimla.se eller i chatten på vimla.se/kontakt (öppet vardagar 9-16) så får du vidare hjälp av en supportexpert.

Svara