Internet tog slut, men..

  • 14 mars 2019
  • 4 svar
  • 6 visningar

Tjena!

Jag surfade upp all min datamängd igårkväll, men bestämde mig för att köpa 2 GB imorse. Men det går otroligt långsamt, fast jag hade fyllt på med 2 GB. Jag gjorde en mätning på Bredbandskollen och jag fick ut 0.4 Mbit/s som bäst (Innan surfen tog slut hade jag 176 Mbit/s som bäst). Så det är ju någonting som inte stämmer.

Jag har startat om mobilen minst 7 gånger. Jag har även avaktiverat PIN-koden och aktiverat den för att se om det gjorde någon nytta. Är det någonting jag gör fel? Eller är det någonting jag glömt göra för att det ska funka?


4 svar

Användarnivå 4
Emblem +1

@Anderz-Helgesson-Berg Oftast brukar det vara just omstart av mobilen som behöver till för att surfen ska kicka igång igen med ordinarie hastighet. Så kan inte hjälpa dig med problemet - Vimla återkommer till dig (eller så tar du kontakt med dem i chatten under dagen). Men det jag ville tipsa dig om (så du vet framöver) är att det oftast (om inte alltid) är bättre/mest lönsamt att uppgradera sitt abonnemang för att få mer surf pågående månad än att köpa extrasurf för 45 kr/GB. Det du gör är att du i ”Mitt Vimla” uppgraderar till ett abonnemang med högre datamängd än vad du har idag. Då får du mellanskillnaden mellan ditt abonnemangs datamängd och det nya, valda abonnemanget (dvs har du 1 GB dag och väljer 3 GB så får du 2 GB till direkt att surfa upp - och den sparas också enligt reglerna). Så fort du gjort uppgraderingen, gör du nedgradering av abonnemanget (tillbaka till din ordinarie datamängd) så att samma datamängd du har idag fortsätter från och med nästa månad.

Trevlig helg när det är dags!

@Anderz-Helgesson-Berg

Hej Anderz!

Starta om luren igen nu så ska det vara full flax framåt!

@Adnan Tack för tipset! Jag ska komma ihåg det för framtida referens.

  • @Isabelle_Vimla Jag tackar så mycket! Dina visdomsord knäckte nöten.

Svara