Klistrad tråd

Inte fått ditt SIM-kort? Läs här först.

  • 5 december 2019
  • 239 svar
  • 153 visningar

Användarnivå 5
Emblem +6

Vi inser att många av er har inte fått era SIM-kort efter beställning.

  • SIM-kortet skickas automatiskt till den adress du angav vid beställning och tar vanligtvis ca 2-5 arbetsdagar.
  • Under perioder av högre belastning hos Postnord såsom Black Friday kan det förekomma lite längre tid innan ni får de i era brevlådor. Vi arbetar ständigt på att se till att du får ditt SIM kort i god tid.

Om du inte fått ditt SIM kort efter 7 arbetsdagar uppmuntrar vi dig att gå in på Mitt Vimla och kikar under kontouppgifter. Stämmer adressen där?

Gör den det går du vidare till inställningar och klickar på "Ersätt SIM" så gör vi ett nytt försök med att skicka ett simkort till dig.


Uppdatering 2019-12-10: Viktig info för dig som har haft försenat SIM-utskick!

För dig som beställde ett nytt abonnemang på 2019-11-27 och 2019-11-29: på grund av ett systemfel hos oss kan ditt SIM-utskick ha blivit försenat, och vi ber om ursäkt för det!

Ditt SIM-kort är nu skickat med A-post och borde nå dig inom 1-2 arbetsdagar. Har du redan beställt ett nytt SIM-kort eller varit i kontakt med oss i supporten angående detta, kommer du få ännu ett till SIM-kort som du kan bortse ifrån.

Vi har skickat mer info kring SIM-kortet och hur vi kompenserar dig via mail.


Fråga: Jag har redan kontaktat supporten och fått ett nytt SIM skickat hem till mig. Kommer jag få ännu ett till kort?

Svar: Ja, du kommer få ett till kort skickat. Men det är kortet du beställt via Mitt Vimla eller supporten som du ska använda. Det kortet borde komma fram först.


Fråga: Behöver jag kontakta supporten angående kompensation?

Svar: Nej, vi kan se alla som är påverkade av förseningen och kommer att hantera kompensation automatiskt.


239 svar

Hej

Jag har inte fått mitt sim kort och nu har gått 8 dagar och faktura för vimla ??? Innan att jag har fått mitt sim kort ???? Väntar på svar

@Vimla_Felix

Hej Felix

Jag har inte fått SIM-kort ännu, det beställdes före Black Friday så köper inte in på den ursäkten! Mitt nummer flyttas idag så nu står jag utan fungerande mobil. Jag försökte nå er via chatten igår för att stoppa nummerflytten men ni återkom aldrig.

Jag är mycket besviken på Vimla!

Förväntar mig bli kontaktat av er under dagen för att lösa detta.

/ Oskar

Samma problem här, ångrar just nu djupt att jag bytte från tele2. Har inte fått simkort, har nu en telefontjänst som inte fungerar.

Finns ingen anledning att göra en nummerflytt till något som inte finns, varför inte låta oss behålla det fungerande numret tills ni kan leverera det som beställts.

Det här är riktigt dåligt.


Jonny

@Erik-Jonny-Johansson

Hej Jonny

Supporten kontaktade mig tidigare från ärendet jag registrerade igår i en annan tråd. Jag får hämta ut ett nytt SIM på kontoret i Solna innan kl 17. Om du har möjlighet verkar det vara den enda nödlösning som finns.

Mvh Oskar

Jag beställde förra onsdagen (27e november) och har fortfarande inte fått mitt sim-kort. Att skylla det på posten är oerhört svagt då jag har hunnit få brev från min tidigare operatör om att jag sagt upp abonnemanget. Min nummerflytt är redan genomförd och står därmed utan telefon...

Hej@Vimla_Felix


Jag har ännu inte fått mitt SIM-kort trots att det nu har gått NIO dagar sedan jag beställde det. Visst kan ta någon dag extra pga Black Friday, men jag beställde två dagar INNAN Black Friday, så den ursäkten håller inte. Det är inte acceptabelt att jag nu står HELT UTAN telefon, MINST till på måndag, eftersom min gamla operatör redan har stängt ner mitt gamla abonnemang.

Min adress ÄR korrekt angiven i "Mitt Vimla", så det kan ni inte heller skylla på....

Det är fredag idag och det innebär att jag inte kommer att få mitt Vimla-SIM förrän tidigast på måndag 9/12. Då har det gått TOLV dagar sedan jag beställde kortet! Däremot har jag redan fått fakturan från Vimla - den är visst högre prioritet än att era kunder ska kunna använda sina telefoner!

Marjatta

Försökte få bekräftat i chatten att mitt sim-kort verkligen var skickat... Efter över en timme i chattkön laddades chatten om och man hamnade sist i kön igen. Någon från support får gärna kontakta mig för att se till så att detta löser sig... Ni kan ju försöka ringa...

Inlägget har tagits bort eftersom det bidrog inte till trådens ämne.


- @Vimla_Felix 2019-12-09


@Vimla_Felix


Hej! Jag har samma problem att skylla på postnord hånleendet då andra brev kommit fram under samma tid. Säg som det är ni har inte hunnit med själva. Att få fakturan innan man ens har en fungerande tjänst är helt galet. Det minsta ni kan göra är att vänt med fakturan och förlänga den rabatt man fått för just nu tickar den bara bort utan fungerande tjänst.

Inlägget har tagits bort eftersom det bidrog inte till trådens ämne.

- @Vimla_Felix 2019-12-09

Helt sanslöst, beställde mitt Vimla abonnemang för 11 DAGAR sedan och har fortfarande inte fått simkortet. Imorgon flyttas numret över till Vimla abonnemanget men jag har inget simkort. Det här är det värsta jag varit med om

Användarnivå 6

Inlägget har tagits bort eftersom det bidrog inte till trådens ämne.


- @Vimla_Felix 2019-12-09

+1 inget SIM-kort, aktivering inatt, inget sätt att stoppa flytten...

Kan inte ta bort inlägg (trots att jag försöker göra det inom 10 **sekunder** [WTF?!?])

Kan inte ändra användarnamn...

Det verkar som att allt pekar på att Vimla är inget för mig...

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @András-Méhes,


Jag har tagit bort dina tidigare inlägg på det här tråden om det var det du försökte göra. Jag har också skickat dig PM om hur man byter användarnamn på forumet. :)

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Simon-Claes-Curt-Skogström,


Jag skickar dig ett PM så kan vi ta det vidare.

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Per-Hampus-Alexander-Midlöv


Har du fått ditt Simkort idag? Jag skickar dig ett PM så kan vi lösa det åt dig.

Hej! @Vimla_Felix . Nej jag har inte fått något simkort än, du får gärna skicka ett PM

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Sebastian-Michael-Gustafsson,


Jag har skickat dig PM! Här av dig där så kan jag hjälpa vidare. :)

Hej!

Jag har inte heller fått simkortet ända tills nu, det har snart gått 2 veckor!!

Ni får ta bort fakturan eftersom jag inte vill betala för något som jag varken fått eller använt!! Har försökt kontakta er flera gånger men ni svarar aldrig!

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Mohamed-Mustafa-Maaroufi,

Jag beklagar att du fick vänta länge dock vår Support ligger under väldig hög belastning just nu och vi hanterar alla ärende i turordning.

Jag kikar nu på ditt konto och skickar PM till dig då kan vi ta det vidare där. :)

@Vimla_Felix Jag vet inte ensa vad det är för byte som ska göras. Jag gjorde ett byte för några månader sedan - är det ett till som ska göras?

Och eftersom jag inte kan ta emot vare sig samtal eller SMS, kan jag inte ta emot koder som skickas för att aktivera SIM-kortet. Riktigt riktigt riktigt uselt är det här.

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Emma-Söderblom,

Jag har bett våra tekniker att kika på ditt abonnemang och det borde fungera igen inom kort dock du kanske behöver starta om din mobil. Återkommer om du fortfarande inte kan använda ditt abonnemang!

Jag är också en av dem som inte fått sitt SIM-kort än. Det skickades fredagen den 29:e så kanske är därför den är sen. Jag missade också tillfället att skjuta upp aktiveringsdatumet så nu sitter jag här och har ingen telefon, vilket är problematiskt för mig då jag gärna behöver min telefon nu på onsdag. Är det möjligt att återaktivera sitt gamla SIM-kort?

"kanske" = ingen aning..@Vimla_Felix

Svara