Fråga

Inte ansluten till nätverket

  • 20 juli 2021
  • 1 svar
  • 21 visningar

Har precis bytt till vimla, och ingen bra första upplevelse direkt.

 

Försöker ringa och får meddelande : “ej registrerad på nätverk”

Går in på inställningar för att välja operatör manuellt: “fel vid sökning efter nätverk”

Går till vimla för att hitta support, och enda supporten är ett forum?

 

Obs. Det är alltså inte internet-nätverket det handlar om. Av någon märklig anledning så fungerar mobildata och jag kan surfa. Men jag kan inte ringa eller ta emot samtal/sms.


1 svar

Användarnivå 3
Emblem +20

Hej @Zanno 

 

- Vad händer när du försöker ringa ett samtal? Får du något felmeddelande och i så fall vilket?

- Kan du ta emot samtal?

- Gäller det alla nummer eller bara ett specifikt/ från en specifik operatör?

- Fungerar det bättre om du ringer med dolt nummer eller tar bort kontakten från din kontaktlista?

- Är det överallt eller exempelvis bara hemma i bostaden?

- Fungerar det bättre om du sätter SIM-kortet i en annan telefon?

Fungerar det fortfarande inte efter du följt ovan vill jag att du skickar exempel på samtalen till hej@vimla.se eller i chatten på vimla.se/kontakt (öppet vardagar 9-16) så får du vidare hjälp av en supportexpert.


Det dem vill ha då är Vilket nummer du har > Vilket telefonnummer du ringt, datum samt tid. Exemplen får gärna inte vara äldre än en vecka.

Svara