Fråga

inget SIM

  • 5 juni 2021
  • 4 svar
  • 47 visningar

Hej

det står Inget SIM uppe i högra hörnet på telefonen. Mina fakturor är betalda. Jag har sim-kortet i, har startat om telefonen och tagit ut o satt i sim-kortet men det funkar fortfarande inte. 
mvh

sus


4 svar

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Sususus,

Kikade nyss på ditt abonnemang och det ska vara aktivt och SIM-kortet bör kunna få täckning i din telefon :)

Skulle du på nytt kunna testa ta ut SIM-kortet → Starta om telefonen → Dubbelkolla SIM-kortets nummer mot det som står på Mitt Vimla under inställningar → Sätt tillbaka SIM-kortet igen → Fungerar det nu eller får du något felmeddelande?

Om du får ett felmeddelande vill jag att du testar SIM-kortet i en annan telefon så att vi snabbt kan utesluta om det är i telefonen det spökar eller i abonnemang / SIM-kort.

Hej

jag testade kortet i en annan telefon men det funkade inte i den heller. 
sanna

Användarnivå 6
Emblem +54

Försök att manuellt ansluta till Vimla i telefonen

 

Android:

1. Gå in på Inställningar -> Mobilnätverk -> Nätverksoperatörer -> Sök efter nätverk och vänta tills att du får upp en lista med operatörer.

2. Välj valfri operatör i listan.

 

iPhone:

1. Gå in på Inställningar -> Mobilnät -> Val av nätverk, stäng av Auto och vänta tills du får upp en lista med operatörer.

2. Välj valfri operatör i listan.
 

Lås telefonen till 3G och prova att manuellt ansluta till Vimla igen:

 

I en Androidtelefon:

1. Gå till inställningar

2. Välj anslutning

3. Välj mobilnätverk

4. Välj nätläge

5. Välj endast 3G

(Kan skilja sig lite mellan olika telefonmodeller)

 

I en iPhone:

1. Gå till inställningar

2. Välj mobilnät

3. Välj alternativ för mobildata

4. Välj röst och data

5. Klicka på 3G


Om det inte fungerar efter du testat ovan är det troligen något fel med ditt abonnemang eller SIM-kort. Kontakta vår tekniska support genom att antingen maila hej@vimla.se eller chatta in på vimla.se/kontakt (öppet vardagar 9-16).

Jag mailade i fredags o även igår. När tror du att de svarar?

Svara