✅ Besvarat

Inget samtalsljud!

  • 11 June 2020
  • 8 svar
  • 270 visningar

Har problem när jag ringer. Jag hör den jag ringt till, men den andra personen hör inte mig. Har inte ljud problem när jag spelar in memo eller video. Endast vid samtal?!

icon

Bästa svar av Ida_Vimla 10 July 2020, 10:28

Visa original

8 svar

Användarnivå 1

Jag har liknande problem. Men för mig inträffar det bara då och då. För det mesta är det inga problem, men sen är jag iofs en person som sällan ringer i allmänhet. Jag är mer en person som sms:ar oftast, så jag har inte haft anledning att testa samtal ordentligt.

 

Men det är såklart lite irriterande när det väl inträffar. Ibland kan det även vara tvärtom för mig, att personen i andra änden hör mig, men jag hör inte den andra personen. Ibland har jag tänkt att det kanske är något fel på min telefon. Men sen vet jag ju att Vimla har en del strul ibland efter bytet till Vimla 2.0, så har jag även funderat på om det kan bero på mobilnätet.

Är det några fler här på forumet med liknande problem?

 

 

Japp jag har samma problem.. Ljudet är helt borta både utgående (micken ) och hörlurarna .. det går inte att ringa samtal med högtalaren påslagen. Men det går att ringa … samtalsklockan tickar.

 

Snälla Vimla .. lite Support TACK!

Användarnivå 5
Emblem +20

Hej Allihopa i denna tråd, 

Det snabbaste felsökningssteg ni kan göra är att testa sim kortet i en annan mobil för att se om samma sak sker. Gör dte inte det beorr felet på mobilen, men sker samma sak så hör av er till vår support. Chatten är öppen vardagar 9-16. 

Samma problem här sen sonen efter mycket motstånd från mitt håll bytte till Vimla 2.0 förra veckan. Har ALDRIG varit problem tidigare, men samma dag som nya simkortet sattes i började strulet med samtal utan ljud åt ena eller andra hållet och sms som inte levereras eller levereras med extrem fördröjning. Att det skulle bero på telefonen, som förvisso är av något äldre modell, köper jag inte. Vimla 2.0 suger helt enkelt. Fördelar? Inga! Nackdelar? Många! Vimla Filter... hur många procent använder det? Se till att sms, mms, samtal, internet, roaming, leveransnotifieringar, andra standardprylar och eventuellt mobilsvar funkar. Fluff som "Filter" kommer lååångt ner på listan.

Dags leta alternativ till våra tre Vimla-abonnemang! Som inte är Tre/Hallon...

Detta problem finns fortfarande. Tyvärr så är det i detta fallet den lokala pizzerian som ALDRIG hör samtalsljudet när man ringer. Testat med olika telefoner. Vi har två Vimla abbonemang hemma, samma fel med båda. Jag sitter på pizzerian nu och fick precis reda på att en annan gäst inte heller hörs när han ringer från sitt Vimla-abbonemang hit.

 

Det kan inte ha med enheterna att göra. Detta är ett fel i kommunikationen mellan vimla och pizzerians abbonemang.

Användarnivå 2
Emblem

Detta problem finns fortfarande. Tyvärr så är det i detta fallet den lokala pizzerian som ALDRIG hör samtalsljudet när man ringer. Testat med olika telefoner. Vi har två Vimla abbonemang hemma, samma fel med båda. Jag sitter på pizzerian nu och fick precis reda på att en annan gäst inte heller hörs när han ringer från sitt Vimla-abbonemang hit.

 

Det kan inte ha med enheterna att göra. Detta är ett fel i kommunikationen mellan vimla och pizzerians abbonemang.

Vad har pizzerian för operatör? Det kan ju ha betydelse.

Detta problem finns fortfarande. Tyvärr så är det i detta fallet den lokala pizzerian som ALDRIG hör samtalsljudet när man ringer. Testat med olika telefoner. Vi har två Vimla abbonemang hemma, samma fel med båda. Jag sitter på pizzerian nu och fick precis reda på att en annan gäst inte heller hörs när han ringer från sitt Vimla-abbonemang hit.

 

Det kan inte ha med enheterna att göra. Detta är ett fel i kommunikationen mellan vimla och pizzerians abbonemang.

Vad har pizzerian för operatör? Det kan ju ha betydelse.

 

Jag har fått två nummer av pizzerian att prova med. Samma problem med båda. Enligt  Post- och telestyrelsens tjänst "Sök operatör" https://nummer.pts.se/NbrSearch så tillhör dom "Telenor Sverige AB". Då det troligtvis inte kommer kunna lösas via forumet så kontaktar jag Supporten för säkerhets skull.

 

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @Viiktor,

Du gör helt rätt i att kontakta supporten i detta fallet. Samla gärna på dig samtalsexempel med datum och tid så undersöker våra tekniker detta.

Ha en fin dag så länge!

Svara