Fråga

Inget nät?!

  • 15 September 2021
  • 4 svar
  • 65 visningar

Samma visa som tidigare månader. Jag betalar fakturan och en vecka senare stängs nätet av. Bor mitt i centrala stan så ska inte vara det heller. Går inte heller att nå er på något lätt sätt utan hänvisas till forum eller Facebook, skaffa ett telefonnummer! Jag betalar för att kunna smsa, ringa och surfa och nu kan jag inget av det. Byter snart operatör...


4 svar

Användarnivå 3
Emblem

Samma visa som tidigare månader. Jag betalar fakturan och en vecka senare stängs nätet av. Bor mitt i centrala stan så ska inte vara det heller. Går inte heller att nå er på något lätt sätt utan hänvisas till forum eller Facebook, skaffa ett telefonnummer! Jag betalar för att kunna smsa, ringa och surfa och nu kan jag inget av det. Byter snart operatör...

Du kan ju kolla på Telenors hemsida om de har störningar där du bor. Du skriver inte vilken stad du bor i, så ingen annan kan ju hjälpa dig.

Annars kan du ju alltid chatta med Vimlas kundtjänst vardagar kl 9-16

vimla.se/chatt

 

Har tyvärr inte möjlighet att använda Wi-Fi mellan 9-16 vilket gör det svårt att chatta med dem. Eftersom det är 5 månaden i rad det här händer vet jag vart jag ska kolla, tack ändå :)

  • Har aldrig betalat för sent
  • Bor i centrala Gävle
  • Använder en Samsung s20 fe 

Tar det här till ARN och ser vad de säger.

Användarnivå 3
Emblem

Har tyvärr inte möjlighet att använda Wi-Fi mellan 9-16 vilket gör det svårt att chatta med dem. Eftersom det är 5 månaden i rad det här händer vet jag vart jag ska kolla, tack ändå :)

  • Har aldrig betalat för sent
  • Bor i centrala Gävle
  • Använder en Samsung s20 fe 

Tar det här till ARN och ser vad de säger.

ARN är ju alltid en möjlighet för oss kunder. Dessvärre brukar det ta alldeles för lång tid.Om det vore jag som blivit så illa behandlad hade jag bytt till en annan operatör så snart som möjligt.

Användarnivå 3
Emblem +8

Hej @Lovisa2020,

Det här låter supermärkligt och självklart ska det inte vara så! Om hela nätet stängs ner för dig så är det sannolikt inte kopplat till betalningarna, däremot om endast vissa tjänster stängs ner så kan det vara en betalningsrelaterad bugg som vi inte känner till.

Om du har möjlighet så får du jättegärna testa ditt SIM-kort i en annan telefon en sväng ifall du fortfarande har problem just nu, så att vi snabbt kan se ifall problemet då försvinner eller kvarstår.

Eftersom vi har högt tryck på inkommande mejl för tillfället så vill jag verkligen rekommendera att du försöker hitta en lucka idag mellan kl 9-16 där du skriver till vår support på live-chatten på vimla.se/chatt

Kan du inte chatta så är det såklart förståeligt - men det är mitt främsta tips, annars kan du mejla oss till hej@vimla.se och så hjälper vi dig vidare där.

Oavsett vilket - vi vill inget hellre än att hjälpa dig med det här! 

Svara