Fråga

Inget mobilinternet

  • 1 September 2021
  • 1 svar
  • 20 visningar

Jag har inte haft något mobilinternet idag, smsa och ringa funkar men internet funkar inte. Jag har testat att stänga av och starta om telefonen för att den ska försöka koppla upp på nytt men det hjälper inte. 


1 svar

Användarnivå 4
Emblem +21

Hejsan @Sigrid123!
Tack för att du skriver in på vårat forum! 

Jag har tagit en snabb koll på ditt abonnemang och hittar inget som ska hindra dig från att använda din surf. Därför vill jag att du testar följande innan du kontaktar våran support: 

 

→  Starta om din telefon utan SIM-kortet isatt

→  Dubbelkolla så att mobildata är aktivt i telefonen, är det redan igång stänger du av och sätter på det igen

→  Kika in på Vimla.se/apn och dubbelkolla så att dina internet- och MMS-inställningar stämmer

 

Har du fortfarande problem därefter behöver du kontakta våran support så kan de hjälpa dig vidare!

Du hittar dem här:

Mail: hej@vimla.se

chatt: vimla.se/kontakt (vardagar mellan 9-16).

Svara