Fråga

ingen mobil data

  • 27 June 2022
  • 4 svar
  • 50 visningar

Det står att jag har 3.G när jag har 4.G men även när jag är på 3.G så funkar det inte att surfa men ringa och texta funkar och när jag vill ändra abonnemang så står det att det inte funkar


4 svar

Användarnivå 2
Emblem +2

När jag stänger av Wi-Fi så står det could not activate mobile data hur fixar jag det här

Jag flyttade ditt andra inlägg hit, då det är samma problem du upplever. Har du kollat och återställt/nollställt dina APN-inställningar på telefonen? Om inte, testa gärna det. Hur fungerar det för dig då?

Användarnivå 2
Emblem +2

Hej @LeoAB,

Har du testat att kontrollera samt återställt dina APN-inställningar (som ovanstående skribent tipsat om)? Om det fortsatt bråkar för dig, så skulle jag vilja be dig att kontakta vår support för vidare hjälp med det här.

Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (sommaröppet vardagar mellan 12:30-16:30).

När jag stänger av Wi-Fi så står det could not activate mobile data hur fixar jag det här

Användarnivå 2

Prova guiden:

https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/360019675837-Internet-och-MMS-Allm%C3%A4nna-inst%C3%A4llningar

Svara