Ingen leveransrapport i 2.0, hur kan man sälja det som en 'uppgradering?'

  • 22 februari 2020
  • 2 svar
  • 36 visningar

Jag har verkligen stöttat Vimla så gott jag kan med denna uppdatering men det här med att inte ha leveransrapport på sms är nästan en dealbreaker för mig här. Jag vet att det kommer från forna dagar då jag ville se så att messet kom fram till polaren (eller den där tjejen jag var kär i) i tonåren men det är också en bra funktion för att se ifall någons telefon dött eller möjligtvis är avslagen. Jag har pavlovs för att kolla så att mina sms är levererade och nu säger ni att det inte stöds i Vimla 2.0? Det är en integral del av hela upplevelsen att äga en mobiltelefon och kunna se om Marin har glömt att starta sin mobil efter det där mötet han skulle på för två timmar sedan.


Fixa leveransrapport walla


2 svar

Användarnivå 1

Instämmer. Jag funderar på leverantörsbyte nu. Har varit väldigt nöjd men det här är en dealbreaker.

Jag läste en förklaring här i forumet om att leveransrapporter skulle kunna lura användaren att tro att mottagare har LÄST smset. Trodde knappt mina ögon. Really? År 2020? Hur svårt är det att i så fall inaktivera funktionen som default och låta användare som behöver den (och förstår den) aktivera funktionen!?

Här är en tråd till om samma sak: https://forumet.vimla.se/teknisk-support-19/leveransrapport-6535

Nu får man alltså inte en notifiering om att SMS-leveransen misslyckats om man t.ex skulle råka skicka till ett ogilitgt nummer. Är det många som misstolkar felmeddelandet som att den avsedda mottagaren har läst SMSet också eller? Inte OK.

Svara