Fråga

Ingen internet, bara mobildata efter flyttning

  • 31 maj 2021
  • 3 svar
  • 34 visningar

EFter flyttning från Telia funkar allt i telefonen förutom internet (nätverket ansluts inte överhuvudtaget). Jag har kollat APN och internet inställningar och de ser bra ut. Vad är det som är fel?

Tack / G


3 svar

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Gustavo CS,

Jag kikade på ditt abonnemang och där ser allt ut att ha hoppat igång gällande täckning och internet. Skulle du (även om du redan gjort det) kunna testa nedan:
 

- Starta om din telefon utan SIM-kortet isatt

- Dubbelkolla så att mobildata är aktivt i telefonen, är det redan igång stänger du av och sätter på det igen

- Kika in på Vimla.se/apn och dubbelkolla så att dina internet- och MMS-inställningar stämmer
 

Fungerar det fortfarande inte efter du följt ovan vill jag att du skickar bilder på dina inställningar till hej@vimla.se eller i chatten på vimla.se/kontakt (öppet vardagar 9-16) så får du vidare hjälp av en supportexpert

Tack @Emil_Vimla 

 

Jag testade att starta om utan SIM-kort men då dyker inte upp valet för mobilnätverk, så finns inga inställningar för internet / MMS som man kan se där.

Sen testade jag att lägga till Vimla manuellt, som Nätverksoperatör, men det står som redan registrerad

Användarnivå 2
Emblem +4

Hejsan @Gustavo CS 

 

Jag förstår! I så fall skulle jag rekommendera att du kontakta vår support istället för att göra en avancerad felsökning på problemet. Och hjälpa dig vidare att få igång surfen i din telefon. 

Du når dem på hej@vimla.se eller via chatten på vimla.se/kontakt (öppen vardagar 9-16).

Trevlig helg
Mvh/Abbe

Svara