Inga samtal, inga sms, inget internet

  • 9 juli 2019
  • 6 svar
  • 25 visningar

Idag när jag var påväg hem till sverige gick det plötsligt inte att surfa längre. Jag fick ett meddelande från telefonen att ”pdp anslutningen misslyckades”. Jag är tillbaka i sverige och jag kan varken surfa, ringa eller sms:a på mitt abonnemang. Sett folk skriva att man ska borsta av simkortet lite. Det har jag gjort och det funkar inte. Vad ska jag göra


6 svar

Jag fick samma problem igår.

Inte bra inte veta vad som händer.? Och man hör inget heller?


Samma problem för mig idag. Vimla kan inte heller koppla upp till 4G utan telefonen kör på 3G men det står ändå "PDP anslutningen misslyckades" om jag försöker surfa. Jag bor i en storstad så det är inget fel på min täckning. Den är full (4 bars) @Edvard-Lennart-Ludovit-Lakso-Tesak


Nån på Vimla som vet vad felet är?

Hej!

Jag har precis samma problem. Helt plötsligt idag gick det inte att surfa längre. Står ”pdp-autensifiering misslyckades”. Skriver detta från wi-fi.

Förklaringen kom på Aftonbladet 👍

Under tisdagseftermiddagen drabbades Telenor av omfattande störningar.

Flera av telejättens tjänster ligger nere, och kunder över hela landet är berörda.

– Vi har ännu inte identifierat felet, säger Gabriella Martinsson på Telenors presstjänst till Aftonbladet.

Användarnivå 5
Emblem +4

Hejsan!

Precis som Bengt Olof skrev hade Telenor under gårdagen en större driftstörning som även påverkade användare hos Vimla.

Telenor ska nu ha hittat felet och det ska vara löst från igår strax efter 17.00. Upplever ni fortfarande problem kan ni prova en omstart av telefonen.

Fungerar det ändå inte vill jag att ni kontaktar vår tekniska support på hej@vimla.se eller kommer in till oss i chatten på vimla.se/support klicka på "Hittar du inte svar på din fråga? Kontakta oss här!".

Mvh Emil

Hej, 

jag har samma problem som beskrivet ovan. Har försökt att felsöka men inget fungerar. 

Svara