Hur kvickt går ett byte av abonnemang?

  • 18 maj 2017
  • 4 svar
  • 2 visningar

Nu när de med minsta abonnemanget behöver byta upp till ett med 4 GB eller med fria samtal/SMS för att använda inom EU undrar jag hur kvickt ett byte brukar gå?

Kan jag stå på flygplatsen och fixa detta eller de måste göras dagar innan? Brukar de strula?


4 svar

Har jag läst FAQ först kanske vi sluppit frågan 🙂 .Gissar att detta brukar gå smidigt?


Hur byter jag abonnemang?

Du loggar in på Mitt Vimla och byter nivå på data eller samtal och SMS/MMS. Om du byter nivå uppåt slår ändringen igenom direkt och kostnaden läggs till på din nästa betalning. Om du sänker nivån slår ändringen in nästkommande månad och din nästa betalning blir enligt din valda nivå.

Användarnivå 6
Emblem

Även om det inte _brukar_ strula kommer jag, när jag åker iväg i november, att uppgrader allra senast dagen innan avresa. Helst på kontorstid, så att OM det, mot förmodan, skulle krångla finns chans att lösa via chatt.

Men det är ju bara för att jag är försiktig av mig. Det ska inte behövas.

Har jag förstått det här rätt?

Jag åker oftast till Norge i juli och Tyskland i september. Jag har lägsta +55 abonnemang (fullt tillräckligt normalt) och behöver fr.o.m.hösten uppgradera för att få surf utomlands.

Om jag uppgraderar surfen första veckan i juli fungerar det direkt. Om jag nedgraderar till det vanliga vid hemkomst den 25:e juli (som exempel), sker bytet vid månadsskiftet juli-augusti. Blir det då den högre kostnaden endast för juli månad, eller "drabbas" även augusti?

Jag har tolkat det som jag jag får gör samma sak igen i september utan problem. Sedan är det ju så att abonnemanget är så pass bra, att detta hattande för några månader troligen kvittar. Enklast att behålla höjningen under dessa tre månader.

Som ovan, har jag begripit detta rätt?

Användarnivå 6
Emblem

@coe Du har fattat rätt. Men i år behöver du inte göra något då du reser innan 1 oktober.


Svara