Går inte att ringa!

  • 10 december 2018
  • 10 svar
  • 310 visningar

Varför går det inte att ringa ut från Vimla telefoner?

Är det något som är galet?



10 svar

Jag kan inte heller ringa ut @Marie-Waller

Användarnivå 7

Har ni bytt till Vimla 2.0 så är det troligen det som är problemet. Ett problem som Vimla tyvärr inte verkar ta på allvar då de undviker att besvara alla klagomål här i forumet från människor som bytt till Vimla 2.0.

@Sven Dåligt av Vimla att inte ge information om detta. Chatten stängd dessutom

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Anne-Milling-Eriksen och @Marie-Waller

Om du upplever problem med att ringa ut så kontakta oss gärna via mail eller så fort chatten öppnar igen då det just nu inte ska vara några problem med samtal för vimla 2.0
Jag har själv vimla 2.0 men har kunnat ringa utan problem så det är super viktigt att ni hör av er så vi kan undersöka vad som spökar för er!

Liknande problem här efter uppdatering till nytt Vimla 2.0-SIM-kort, och dessvärre inga svar på mina mail till er support. Problemet för min del är "Ingen täckning" trots omstart etc. På Mitt Vimla är det fortfarande det gamla SIM-kortet som står som aktuellt kort (men det gamla funkar inte heller förstås).

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Per-Gustafsson

Jag besvarade ditt mail tidigare i veckan, beklagar verkligen väntan. Tur att vi löste du och jag 🙂
Hoppas du får en fin dag!

Idag har folk inte kunnat ringa mig... Först nu ikväll har det fungerat!

Alltså, ursäkta men så här kan man ju inte ha det. Det måste ju fungera!!! Annars är det ju ingen vits med att ha "Vimla"

hej. Det började för mig iförrgår, så fort jag ringer ut så ändras 4G till H! Samtal avbryts och stängs av... så störande. När jag är utomhus då går det oftast men inte hemma i min lägenhet

Emblem

@Julia-Lundqvist sa:

hej. Det började för mig iförrgår, så fort jag ringer ut så ändras 4G till H!

Just detta är helt normalt. I och med att det inte finns VoLTE (Röstsamtal över LTE) hos Vimla måste mobilen koppla över till 3G (det du ser som H) när samtal ska göras. Det låter som din mobil inte sköter den överkopplingen som den ska. (Jag hade själv en mobil med det problemet, men det betyder ju inte att det är precis samma problem för dig). Prova att låsa mobilen på 3G och se om det funkar bättre då.

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Anne-Milling-Eriksen

Nej det är klart vi ej vill att detta problem skall finnas och vi jobbar på att hitta vad som orsakar detta. Har du lyckats komma i kontoakt med oss i vår chatt så vi kan felsöka detta med dig? Om inte så chatta oss gärna så snart du kan.

Svara