Går ej ringa eller ta emot samtal!

  • 9 April 2020
  • 11 svar
  • 599 visningar

Nu kräver jag besked om varför det inte går att varken ringa eller ta emot samtal på mitt mobilnummer. Andra familjemedlemmar med vimla har samma problem.


11 svar

Samma för oss. Sms funkar oftast men inga samtal. Har testat allt supporten sagt: startat om mobilen (både med och utan sim-kort) samt satt på och stängt av flygplansläge 10 ggr. Inget funkar.

Användarnivå 7

Hej @Enar-Engkvist och @Frida-Ihlis,

Gäller det alla nummer som försöker ringa dig / du försöker ringa eller bara specifika? Är det ett nummer från en annan operatör som du kan inte ringa till / ta emot samtal från?

Skulle du kunna skicka mig exemplar på vilka nummer det gick inte att koppla till, samt tidspunkter där du försökte ringa till dem? Skicak dem gärna via PM, som du kan göra genom att klicka på mitt användarnamn och sedan på Skicka PM-knappen när du kommit till min profilsida.

@Enar-Engkvist

Jag och familjemedlemmar har vid upprepade tillfällen suttit i chatten och lämnat detaljerade uppgifter om uppringda och inringande mobilnummer och aktuella klockslag, men ni har inte haft nytta av det hittills.

Via min inloggning bör ni kunna hitta mitt mobilnummer, och via mitt mobilnummer bör ni kunna hitta min telefonaktivitet. Alla missade samtal de senaste dagarna beror på det fel jag påpekar.

Precis nu kl 13:40 har jag ringt min vårdcentral och ett annat företag, men kommer inte fram. Mobilen har startats om återigen. Har en annan telefon med en annan operatörs sim-kort och med den kopplas samma samtal fram. Båda mobilerna är av märket iPhone av nyare snitt.

Ni måste ta tag i detta nu!

Man kan inte erbjuda en tjänst som inte fungerar!

Nu ska jag kolla med PTS och ta reda på hur de ser på sådant här

Vill du ha ett pålitligt abonnemang rekommenderar jag starkt att byta till en annan operatör. Vimla har blivit en lekstuga för ofullgångna tekniska experiment. Och Vimla tar noll ansvar för det hela.

Användarnivå 7

Hej @Enar-Engkvist,

Jag beklagar att du är missnöjd med hjälpen du har fått och att problemet fortsätter dock som jag förstod enligt chatten mellan dig och min kollega så verkade allt fungera när du hörde av dig och vi bad om exempel om det skulle ske igen och då bad du oss en fortsätt trevlig dag. Vi har inte haft kontakt med dig sedan dess.

Om problemet fortsätter vill jag återigen samla exemplar på vilka nummer det gäller, om det är bara vissa nummer som du kan inte ta emot samtal från, samt med tidspunkter/ datum när det gick inte att ta emot samtalen.

Vet du vilka operatörer de som kan inte nå dig använder?

Har samma problem. Ringa via FaceTime inga problem, men via mobilnätet går inte. Kopplar det upp så avbryts samtalet efter några sekunder. Har god täckning. Har testat tvinga telefon använda 2g och 3g men utan resultat. Problemet verkar ligga hos vimlar. Mitt nummer börjar på 072-889 om det spelar någon roll.


Användarnivå 7

Hej @Rickard-Cedergren,

Jag har kikat i vårt system och kan se att din mobil har haft det svårt att koppla till 4G och därmed faller den tillbaka till att använda 3G, dock du nämnde att att låsa mobilen till 3G visar ingen förändring. Har du möjlighet att testa ditt SIM-kort i en annan mobil för att se om det förändrar något?

Min telefon går ej att ringa ut/ in??kl 20:24 den 4/10

Tydligen har många klagat på detta?!

enligt min telefon säger den på Om sidan /preliminärt/nätverk/ Ej tillgängligt/ Telefonen tillåts inte

Är låst förmodligen 

Blir det bra om jag får ett nytt Simkort kanske?!

Barbro Tidholm

 

 

Problemet har ni sagt var löst men så är inte fallet Gör något nu!!!

@yahoo.se

Nej verkligen inte!!!!!

Hjälp mig nu!!!!

Svara