Fråga

Går ej att surfa på mobildata Samsung Galaxy J5 2016

  • 10 September 2021
  • 2 svar
  • 15 visningar

Skaffade vimla eftersom det inte gick att surfa på Telias simkort, alltså mobildata, fick hem vimla kortet och tro det eller ej men det fungerar inte med vimla heller, sätter jag in vimla kortet i en annan mobil så går det att surfa.

Vet någon vad som kan vara fel med telefonen?

Det är frustrerande att det inte fungerar.

Telefonen är en Samsung Galaxy J5 2016, i Samsung Galaxy XCOVER 4 så fungerar det.

Tacksam för tips

Mikael


2 svar

Användarnivå 7
Emblem +29

Skaffade vimla eftersom det inte gick att surfa på Telias simkort, alltså mobildata, fick hem vimla kortet och tro det eller ej men det fungerar inte med vimla heller, sätter jag in vimla kortet i en annan mobil så går det att surfa.

Vet någon vad som kan vara fel med telefonen?

Det är frustrerande att det inte fungerar.

Telefonen är en Samsung Galaxy J5 2016, i Samsung Galaxy XCOVER 4 så fungerar det.

Tacksam för tips

Mikael

Om det varken fungerar med Telia eller Vimla kan det vara fel på telefonen, men det första du måste kolla är dina APN-inställningar: https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/360019843618-Inst%C3%A4llningar-f%C3%B6r-data-och-MMS-f%C3%B6r-Samsung

Kolla även att mobildata är aktiverat i mobilens inställningar, det är lätt att råka stänga av det av misstag.

Skaffade vimla eftersom det inte gick att surfa på Telias simkort, alltså mobildata, fick hem vimla kortet och tro det eller ej men det fungerar inte med vimla heller, sätter jag in vimla kortet i en annan mobil så går det att surfa.

Vet någon vad som kan vara fel med telefonen?

Det är frustrerande att det inte fungerar.

Telefonen är en Samsung Galaxy J5 2016, i Samsung Galaxy XCOVER 4 så fungerar det.

Tacksam för tips

Mikael

Om det varken fungerar med Telia eller Vimla kan det vara fel på telefonen, men det första du måste kolla är dina APN-inställningar: https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/360019843618-Inst%C3%A4llningar-f%C3%B6r-data-och-MMS-f%C3%B6r-Samsung

Kolla även att mobildata är aktiverat i mobilens inställningar, det är lätt att råka stänga av det av misstag.

Hej och tack för svar, ska kolla det när dottern kommer hem från skolan, det är på hennes telefon, om det inte är APN, vad finns det kvar då att göra? Mobildata är på, hon använder internet på wifi när hon är hemma, men det ska väl inte ha nån betydelse?

Tack

Mvh Mikael

Svara