Fråga Xiaomi RedNote4 och mms...

  • 30 november 2018
  • 31 svar
  • 80 visningar

Hej alla!

En fråga gällande Xiaomi RedNote 4....jag får inte mms att fungera efter simkortsbyte till 2.0:an. Har följt videotutorialen till punkt och pricka, både en, två och en jäkla massa gånger. Inget resultat. Mobila nätet funkar, men inte mms. Så frågan är...är det jag som gör fel eller ligger felet hos Vimla. Jag har inte pillat på andra inställningar förutom APN:en. Är det någon annan som har samma problem?

Trevlig fredag alla !!

Peter


31 svar

@Gothus

Vill du ha hjälp behöver du visa hur dina APN-inställningar ser ut för mms.

@Gothus

Testa ändra:

APN-protokoll: IPv4
APN-protokoll vid roaming: IPv4

Testa och se om det hjälper.

@Gothus

Nej, låt det vara kvar på IPv4, Vimla har inte stöd för IPv6.

Testa ändra:
MVNO-typ: IMSI
MVNO-värde: 24006

@Gothus

Utan snedstreck på slutet är det rätta, så du har redan det rätt inställt. Det där med MVNO-typ och MVNO-värde var en liten chansning som kanske skulle kunna funka, men egentligen tror jag inte du ska behöva röra dessa. Mitt sista tips är:

Ändra:
Autensieringstyp: PAP

Testa om det funkar, om inte det funkar så testa att ta bort:

MVNO-typ
MVNO-värde

Funkar det inte efter att du tagit bort MVNO-värde och MVNO-typ så har jag nog inte längre något förslag. Får överlåta det till Vimlas egen personal:

@Alex_Vimla @Ida_Vimla @Isabelle_v

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Gothus

Hur gick det med @Spotify tips? (Tack för all fin hjälp @Spotify! )

Förstår jag det rätt när det är utan / som det fungerar för dig med en Xiaomi?

Någon annan med en Xiaomi som vars inställningar fungerar utan / under MMSC ? Om så bör vi i så fall verkligen ändra det i vår guide.

Jag är faktiskt lite nyfiken på vad det är som är fel på @Gothus mms-inställningar. Hoppas att Vimlas personal faktiskt följer upp det här så jag kan få lära mig vad som var fel. APN-inställningar för Xiaomi fanns här tidigare:

https://support.vimla.se/articles/article/instaell...

Men tyvärr är det inte mycket till hjälp när bilderna blivit rörliga.

@Rita-Naebi

Kontakta Vimla på chatten istället, du får snabbare hjälp där.

Hej jag heter Adil Kashwan och jag har avbrutit mitt abonnemang och det stog den 1 december kommer det att avsluta. Men nu har jag ångrat mig och jag vill inte avbryta den längre. Mitt nya sim kort nummer från Vimla är (072*******) tack!!!

Hur ska jag göra det snälla? @Spotify

@Adil-Kashwan

Det svaret var till @Gothus, du borde kontakta Vimlas chatt:

http://vimla.se/kontakt (grön ruta nere till höger)

@Spotify

@Spotify

@Spotify

Tack för Ditt svar...men det funkade dessvärre inte. Skall jag prova IPv6...eller vad tycker Du??@Spotify

Nää...funkade inte med 6:an heller...@Spotify

Jag tackar för Dina svar och Din tid...men det funkade inte heller...@Spotify

Jag har kollat på videotutorialen--- där skriver man på ett ställehttp://mms.media/...med snedstreck efter media. På ett annat ställe skriver man bara media utan snedstreck...vad är det rätta? Under MMSC inställningen alltså. @Spotify

Tack, min Vän i etern, för all tid och hjälp! Jag provar detta och önskar Dej en fortsatt trevlig kväll och helg!! @Spotify

Hej.. Tack för respons. Nä, jag får inte mms att funka. Provat med och utan snedstreck utan resultat under MMSC. @Spotify är en verklig klippa, heder åt honom eller henne!! @Ida_Vimla

Hej

Jag heter Rita Naebi mitt numer 07********kan ni aktivera mitt abonnemang

Mvh

Rita

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Rita-Naebi

Ditt sim kort är nu aktiverat så starta om mobilen om ca 15 min så ska allt fungera!

Tänk på att inte posta nummer öppet på forum bara :)

Användarnivå 5
Emblem +6

Vi håller nu på att se över inställningarna för MMS för alla guider eftersom det verkar vara fel. Förhoppningsvis får vi ut nya inom kort. @Spotify

Tack, då avvaktar jag vidare instruktioner från er.. tack för hjälpen med detta, ha en fortsatt trevlig dag och Keep up the good work 😊😊😊😊@Ida_Vimla

Hej

Jag är Rita Naebi

Jag fick mail igår att mitt abonnemang återaktiverat men jag kan inte fortforande använder det.kan ni snälla hjälpa mig

Mvh

Rita

Kontakta Vimla på chatten, där får du hjälp snabbt @Rita-Naebi

Svara