Folk kommer inte fram till mig

  • 23 August 2019
  • 7 svar
  • 217 visningar

Hej. Sedan jag skaffat vimla har jag märkt att det är ganska vanligt att samtal inte kommer fram. Dvs någon försöker ringa mig, men det kommer ingen signal. Det enda som händer är att jag får ett sms om att jag har ett missat samtal. Det sms:et kommer i princip fram direkt så det är inget täckningsproblem utan något kopplingsproblem.

Detta skedde på min gamla telefon (Samsung s6) och på min nya Samsung s9). Det var inte alls lika vanligt innan jag bytte från tele 2 till just vimla.


Ibland väntar man viktiga samtal och det framstår som väldigt oseriöst att de inte kan komma fram när man har avtalat tid för ett samtal.

Om jag inte upplever någon förbättring kommer jag byta leverantör för det kan vara värt några kronor extra i månaden för att folk ska kunna komma fram.

Mvh Kalle


7 svar

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Karl-Johan-Larsson,

Då ska vi se till att lösa problemen för dig 🙂 Jag ser att du haft Vimla i över ett år, är det så länge du upplevt problemet?

De personer som inte kommer fram till dig, kommer de fram om de ringer ett andra försök direkt efter? Kan du ringa till dessa personer?

Gäller det bara vissa specifika nummer eller exempelvis nummer från en och samma operatör?

Mvh Emil



@Emil_Vimla

Det som fick mig att göra tråden var att vårdcentralen skulle ringa mig och jag satt och väntade. Men inget samtal kom utan endast ett sms om att jag missat samtalet.

Det har hänt "ofta" och vad jag vet har det varit från olika operatörer. Det har även hänt när jag väntat på att banken ska ringa och brukar hända när min sambo ska ringa mig (tele2)

Men jag kan inte säga att det är vid varje samtal.

Det verkar som sagt vara nåt kopplingsproblem.

Idag noterade jag att min signalstyrka på täckningen stod 0 När sms:et om missat samtal kom. Några sekunder senare hoppade den upp till 3/4 pinnar igen. Under detta satt jag och telefonen på precis samma ställe.

Upplevde inte detta lika ofta hos min förra operatör men bodde på samma ställe och använde samma telefon då som när jag bytte till vimla.

Vet inte om informationen ovan hjälper...

Mvh Kalle

Användarnivå 6
Emblem +54

@Karl-Johan-Larsson

Banker, vårdcentraler och liknande kan ha Tele2 som operatör så det kan vara någon typ av styrningsfel mellan ditt nummer och Tele2.

Jag vill att du kontaktar vår supportchatt på vimla.se/support så att vi kan felsöka detta tillsammans med dig.

Mvh Emil

Hej. Sedan jag skaffat vimla har jag märkt att det är ganska vanligt att samtal inte kommer fram. Dvs någon försöker ringa mig, men det kommer ingen signal. Det enda som händer är att jag får ett sms om att jag har ett missat samtal. Det sms:et kommer i princip fram direkt så det är inget täckningsproblem utan något kopplingsproblem.

Detta skedde på min gamla telefon (Samsung s6) och på min nya Samsung s9). Det var inte alls lika vanligt innan jag bytte från tele 2 till just vimla.

 

Ibland väntar man viktiga samtal och det framstår som väldigt oseriöst att de inte kan komma fram när man har avtalat tid för ett samtal.

Om jag inte upplever någon förbättring kommer jag byta leverantör för det kan vara värt några kronor extra i månaden för att folk ska kunna komma fram.

Mvh Kalle

Hej

Folk kommer inte fram när de ringer. 

Användarnivå 7

Hej @Griffen,

Jag vill att du också kontaktar vår supportchatt på vimla.se/support så att vi kan felsöka detta tillsammans med dig.

  • Vet du om den som försöker ringa dig får något felmeddelande? 
  • Hur länge har detta pågått?
  • Är det alla nummer som inte kan ringa dig eller endast vissa?
  • Går det att ringa ut till dessa nummer utan problem?
  • När du chattar med oss, kan du ge exempel på vilka nummer kunde inte ringa dig samt datum och tidspunkter där du vet de försökte ringa. 

Jag har samma problem. Det börjar bli dags att byta operatör. Vimla suger. Problem efter problem och inget görs trots påpekanden till support.

 

Användarnivå 3
Emblem +10

Hej @Per-Ola Eriksson136,

Jättebra att du hör av dig! Det låter verkligen inte bra alls. Förstår att dina erfarenheter än så länge inte är topp, men jag skulle ändå vilja be dig att höra av dig till vår support så att vi kan fortsätta felsökningen och hjälpa dig vidare.

Skriv gärna till oss på chatten på vimla.se/chatt under öppettiderna vardagar kl 9-16. Där får du alltid snabbast hjälp av oss.

Om du inte redan har testat ditt SIM-kort i en annan telefon så får du supergärna göra det så snart som möjligt, så att vi kan börja med att utesluta att det är något i telefonen som orsakar de missade samtalen.

Svara