För er som behöver teknisk support

  • 22 augusti 2018
  • 0 svar
  • 1 visning

Emblem +1

Jag ser fler och fler som frågar om saker som än är oklara eller så finns där aktuella trådar eller informationssidor som redan har svaret som man frågar om.

sökfunktionen är till för att användas för att information som står där har oftast lösningen.

Sen måste man kolla på vilka ärenden som passar i vilka kanaler.

Jag ska ge exempel på vad jag menar: Nummerflytt fungerade inte är rubriken och oftast hela inlägget.

Där kan man börja söka i kunskapsdatabasen. Jag finner då följande: Nummerflytten gick inte igenom för att mitt kontantkort är oregistrerat, hur fixar jag det?. Där kan vara en lösning på problemet. Problemet är att folk frågar om samma sak och det är miljoner trådar om exakt samma grej och det är meningslöst. Något som också är väldigt aktuellt här på forumet är att de skriver ut sitt mobilnummer i trådarna. Du som trådskapare har ett ansvar och ditt mobilnummer är en värdehandling och med det kan någon annan kontakta Vimla och göra förändringar i ditt konto. Jag vet att Vimla inte är mycket för regler men jag kommer sätta ihop lite punkter, sedan kommer jag posta det under ideér så får folk säga vad dem tycker.

Jag vill självklart att även denna tråden hålls clean and classy. Jag accepterar att man pratar men tänk på dina ordval om du väljer att skriva.

Ha det bäst! Haaaj


Svar

Var först med att svara!

Svara