Fråga

Felkod 38

  • 9 September 2021
  • 4 svar
  • 56 visningar

Hej !

 

Jag har nu i 2 veckor fått felkod 38 när jag vill skicka sms till ett visst nr.

Jag får sms från henne men jag kan inte skicka tillbaka, jag kan skicka till andra. (de vet jag har abonnemang hos Telenor och Hallon, men vet inte var hon har sitt abonnemang som jag inte kan skicka till) 

Vad kan vara fel ? 

 

Tacksam om jag kan få hjälp för det är till en vetrinär jag har till mitt husdjur.

 

M V H

Anette


4 svar

Användarnivå 3
Emblem +8

Hej @Anette Larsson168,

Det som @MichaelF har skrivit stämmer och jag ser även att du har fått hjälp i vår chatt igår :blush:

Användarnivå 6
Emblem +50

Jag misstänker då att meddelandecentralen är felaktig. Det kontrollerar du på följande sätt :)
 

Android

I SMS-appen klicka på Inställningar > Fler Inställningar > SMS > Meddelandecentral > Ändra till +46724400000


iPhone

Kontrollera vilket nummer som är inlagt genom att knappa in *#5005*7672# och trycka på lur. Om numret är fel knappa in **5005*7672*46724400000#och tryck på lur.

Är till ett vanligt mobilnr så inte till ett femsiffrigt nr. Totalt 10 siffror.

Samt jag har kollat att jag har utlands-betalsamtal aktiverat.

Såg detta på forumet när någon frågat för flera månader sedan och då hade samma felkod.

 

Så tyvärr blev jag inte hjälpt av ditt svar.

M V H

Anette

Användarnivå 6
Emblem +50

Du man måste ha preimumstjänster aktiverat (inställningar på Mitt Vimla) för att kunna skicka smsm till femsiffriga nummer (då de ibland är betaltjänster).

Dubbelkolla så att du har slagit på utlands- och betalsamtal inne på Mitt Vimla → Inställningar.

Svara