Fråga

Får starta om telefonen hela tiden för att den tappar mobildata,

  • 22 november 2020
  • 2 svar
  • 24 visningar

Hej!

Har precis bytt till vimla. Sedan 1 månad tillbaka. Min barn har haft det i flera år utan ngr problem. Så jag hakade på. Men oj vad tråkigt det känns. Har fått stänga av och starta om telefonen flera gånger per dag för att den tappar täckning. För att kunna ringa och ta emot samtal måste jag fortfarande ha 3G.

vad är problemet, varför funkar det för vissa och inte mig?

snälla lös det nu, folk måste kunna få kontakt med mig. Och jag måste kunna få ringa ett samtal utan att alltid starta om telefonen. 


2 svar

Användarnivå 5
Emblem +15

@Sara J 

Vissa användare har drabbat av olika samtals fel men problemet har lyft fram. 

Följ tråden här:

https://forumet.vimla.se/teknisk-support-19/problem-med-att-ringa-status-felsoekning-paagaar-11992

Jag har testat allt detta. Har bara 3G igång. Startar om telefonen när den tappar täckning. 
det startade den 12 nov, fungerar från och till men problemet återkommer. Nu är det tillbaka där det startade, de som ringer hörs inte och jag får ingen kopplingen när jag ringer. Telefon har haft täckning det sista dygnet m då kom detta problem tillbaka. Emellan dessa problem har telefonen täckningsproblem, men då fungerar det att ringa och ta emot samtal när man startat om och får tillbaka täckningen. Dock endast på 3G nätet. Samtalen har varit inom familjen, några har vimla och några har Telia. Spelar ingen roll vem jag ringer eller ringer mig. Samma fel.

sara

Svara