eSim kort

  • 8 October 2017
  • 235 svar
  • 13046 visningar

Användarnivå 3

Undrar när ni tar eSim kortet in på marknaden ? till ( Apple Watch )

Vill gärna ha ett svar här :)

Snart är det ett krav och som skapar kundkrets!


235 svar

Tänker också ge mig in i denna diskussion och asså har iprincip läst runt halva tråden från typ 5 sidan och asså kan ni bestämma er någon j*vla gång ni har ju ingen j*vla aning om vad ni pratar om nyss på typ sida 7 någonting sånt sa en av er vimla supportrar att e-sim kommer 2020 q1 q2 eller om det var 2020 q2 q1 och nu vet du inte när det kommer ni är exakt som yra hönor när dem för mat kvicka i käften men när dem väl har fått det dem vill ha så lägger dem benen på ryggen för sen ursäktar ni er hela tiden oojj vi gjorde fel det var felaktiga information men när det väl kommer till kritan så har ni aldrig sagt något och tillslut så är det någon stackare som får ta på sig alla supportrars skit för han kan alla på sätt och vis stå för vad ni har sagt och sen får han för all sten kastade på sig och börjar undrar om ni alla sitter instängda i små bås som någon liten Matrix kammare/fob eller något för ingen var vad någon har sagt ni spekulerar lika mycket som personerna i denna tråd ni vet ju inte ens vad ni pratar om kom tillbaka när ni vet något riktigt j*vla datum på ren svenska och HÅLL det då och sluta skyll på vimla 2.0 för det hindrar er inte tvärtom det ger er möjlighet men såklart vi vill inte satsa på det utan vi satsar på massa finesser som vi sen kommer ut och säger vi släpper dem snart och sen säger ni ojj vi måste vänta på vimla 2.0 och så släpper ni dem aldrig och hade ni satsats på e-sim för 1 år sen eller 2 så hade ni fått in bra med cash och som andra skrivit ni måste inse att det finns cash att tjäna men oavsett hade ni legat steget före men asså skärp er för ni förstör erat brand helt och hållet ni gör lika dant som Goggle med Goggle Stadia något som kunde blivit bra men dem tog inte chansen dem skulle behövt mer spel men lyckades inte övertyga företag att satsa på dem samma med er klart som fan kunder inte litar på er när hela era egentliga business är att ljuga fram förhoppningar om att ni inte ljuger och sviker oss igen asså jag älskar er som företag och jag vill stanna kvar men asså vad fan håller ni på med ni gräver ni er själva en grav rätt ner åt skogen och ni hamnar bara mer och mer efter alla andra mobilabonnemang företag ni gräver er en grav som ni aldrig kommer kunna fylla i om ni inte skärper till er så j*vla ordentligt åtminstone ha en support som inte ljuger i varje meddelande för folk kommer ju inte vilja vända sig till er när saker strular utan går väl inte forumet som fan vet mer än ni supportrar och ingen kommer vilja använda er då fattar ni inte det om ni har en support som ljuger för sina kunder hör du hur det låter eller! jag kan ge 1000 skär till men det orkar varken jag skriva eller ni läsa så jag har bara en sista ska att säga lyssna på era kunder för annars gräver ni er en grav speciellt när ni är ett litet/budget företag som verkligen behöver kunder som litar på er till 120% vet ni hur det OnePlus blev stora jo dem lyssnade på sina kunder och fick ett lojalt band med dem och kunderna litade på dem det kan jag säga det är allt annat än vad era kunder gör skäms på er asså jag är besviken och ge inget lamt svar med typ "tråkigt att du tycker så här om oss vi vill gärna att du skriver i detta formulär för att göra våran support bättre" nu vill jag att NI ja NI gäller alla er på vimlas support svarar på detta meddelande på riktigt och det gäller alla andra meddelanden som ni får börja svara på dem på riktigt och inte mer er jäkla smörja hoppas detta meddelande kan göra skillnad och att andra håller med en del av det jag skrivit bara en sak till du ger samma lama som ni alla ger och har gett oss i mer än 2 år nu ni ger aldrig några riktigt konkreta svar asså ni för fan ta och skärpa er blir så besviken på vad ni håller på med för trams ni bara lallar omkring just nu ni håller aldrig det ni lovar jag kan till och med säga att ni 2% av fallen möjligtvis har hållt det ni lovar skäms




@Vimla_Felix sa:

Hej @Qalculus,


Vi har för närvarande inga konkreta planer om e-SIM just nu dock det inte betyder att vi inte övervägar det.
Användarnivå 1

@Viktor Behov finns, i alla fall från mig. Men jag förstår att behovet inte är så stort ännu. Men i och med Apple Watch LTE så ökar säkerligen behovet.

Jag har köpt en klocka med e-sim nu. Verkar tyvärr som att jag behöver lämna Villa pga saknat stöd och bristande kommunikation av tidsplan. Kanske jag kunde stannat om det fanns en horisont att jobba mot. Nu är det ju bara vacuum.

Användarnivå 3

Fråga till Vimla:

har ni ens nån aning när e sim är på väg att fungera här hos Vimla ?

vill väldigt gärna ha svar när det beräknas fungera???

Detta har varit på fråga i flera år, kommer det ens att komma som tjänst hos er, berätta gärna detta nu så era kunder vet en gång för alla !

Sist jag chattade med supporten för att fråga just efter eSim så fick jag svaret 2020 Q1. Men tycker inte någon från Vimla verkar ha bekräftat detta här i forumet, men kan såklart ha missat det. Skulle någon från vimla vara vänlig och säga om detta stämmer eller om det bara är någon från chatten som fått för sig något.

Sedan tycker jag att det är fullt rimligt att som kund fråga efter när denna tjänst lanseras. Många av oss gillar vimla och kan säkert tänka oss att hålla ut ett tag tills eSim erbjuds, men vill gärna också veta om vi pratar ett år eller aldrig så att man kan ta sina beslut baserad på tillförlitlig information.

I övrigt älskar jag Vimla, men tycker seriöst inte att man skött den här frågan särskillt bra :)

Tack

När jag var i kontakt med supporten idag rekommenderade de mig att byta operatör om e-sim var något av betydande vikt. De kunde inte säga annat än vad de gjort de senaste 2 åren

Fråga till Vimla:

har ni ens nån aning när e sim är på väg att fungera här hos Vimla ?

vill väldigt gärna ha svar när det beräknas fungera???

Detta har varit på fråga i flera år, kommer det ens att komma som tjänst hos er, berätta gärna detta nu så era kunder vet en gång för alla !

Nu har Hallon hintat om att man kommer lansera eSIM den 22 februari, så kan vi inte få en uppdatering hur det går för Vimla med eSIM? Är det ens aktuellt under 2022? 

Det är märkligt med Vimla. De svarar på alla frågor men när frågor om e sim kommer är det knäpp tyst😖

Hur länge ska vi behöva vänta?

Användarnivå 1

@Viktor_Vimla Du skrev att ni kommer implementera eSIM. Nu finns uppenbarligen behovet på den svenska marknaden, både från användare av Appleprodukter och Samsungprodukter. Kan du ge oss en uppdatering? Om inte, skicka vänligen frågan vidare till beslutsfattare.

Användarnivå 1

Hej, 

 

Jag skulle också vilja ha eSim.

 

Hälsningar

Christoffer Nilsson

Telenor har ju redan eSIM, men de låter inte sina Vilmla-kunder få tillgång till det. När det sker meddelar de inte sina kunder, av någon anledning.

Användarnivå 1

@Magnus-Robertsson

 

Vi kommer implementera eSIM, dock är vi inte riktigt där än och behovet finns inte på den svenska marknaden ännu.

 

/Viktor

“Behovet” är väl lika som med gamla kort-SIM. eSIM är en överlägsen teknik i jämförelse. Betyder det här att vi ska tvingas vänta tills alla på marknaden har enheter som stödjer eSIM? Främst Android som saknar det brett. Apple har ju haft det sedan 2017...

Verkar inte hända saker i den frågan alls. 

Det är ju trams att det inte finns efterfrågan på esim i Sverige idag. Vi är många som har eller avser köpa smarta klockor och som vill ha e-sim. Tyvärr tvingas vi byta operatör.

Besviken gammal kund

Telenor har ju redan eSIM, men de låter inte sina Vilmla-kunder få tillgång till det. När det sker meddelar de inte sina kunder, av någon anledning.

Samma som alltid, vad det gäller bristande kundhantering.

Användarnivå 2
While (Vimla!=inte har esim som alla frågat om i 2 år) {
if (Fråga=="När kommer esim?")
{
cout << "Läs allt i denna tråd och ställ inte samma fråga 100000000000 gånger";
return 0;
}}

Användarnivå 5
Emblem +1

Hej alla!


e-sim är en grym funktion att erbjuda och det är något som vi kommer börja arbeta på nu till hösten, med estimerad lansering för vissa enheter under Q1/Q2 2020.

När det närmar sig, så kommer vi gå ut med ett betatest här i forumet så man har möjlighet att testa det.


Jag vill dock påpeka att vi först och främst kommer prioritera telefoner men vi kommer lansera för även klockor, men det kräver lite mer arbete då det finns vissa formkrav från tillverkarna.


/Viktor

Jag tycker det är rimligt att fråga om status, speciellt på en feature som hos andra operatörer inte längre ens är en nyhet utan en självklarhet. Mitt behov för e-sim har ökat senaste månaderna och jag börjar undra, kommer vimla någonsin släppa e-sim?
Kan vi få en ETA, eller åtminstone någon typ av förklaring på varför det dröjer?
I övrigt är jag supernöjd med Vimla och vill helst stanna kvar, men utan möjlighet till e-sim blir det svårt över tid.

@storm72 Varför du gissar det finner jag faktiskt ingen logisk förklaring till, och jag hade ingen aning om vilka svenska operatörer som inte stödjer e-sim då detta inte intresserar mig, då jag faktiskt VILL ha e-sim, och jag är inte heller kund hos dom utan hos just Vimla där jag efterfrågat ETA.

Jag tog dock och kollade upp dessa tre du nämner och visst ser det ut som att de fortfarande inte heller lanserat e-sim och jag antar att du nämner just dessa eftersom du också vet det, och dom eventuellt är de naturliga konkurrenterna till Vimla som ju befinner sig på lågprismarknaden.
Deras egna kunder ställer samma frågor som jag gjort här, de vill också veta när e-sim kan tänkas lanseras så jag föreslår att du hoppar över där istället om du tycker det är av intresse att följa :)

Andra svenska operatörer som erbjuder e-sim i dagsläget är Telia, Telenor, Tre, Tele2 och Halebop. En relativt stor skara sett till totalen skulle jag vilja påstå. Och det är därför dessa jag ser som eventuella alternativ om inte Vimla kan leverera e-sim.

Tack för din intressanta frågeställning, förmodar att du inte håller med mig och rentav tycker det är orimligt att man som kund efterfrågar status på en tjänst man gärna vill ta del av. Hoppas dock fortsatt på svar angående e-sim och hur länge det kan tänkas dröja innan Vimla ger stöd för det.

En ytterligare aspekt på det här med Vimla och e-SIM är att Vimla alltid försöker framställa sig själva som någon slags föregångare som ska vara först med "nya smarta funktioner". Därför förväntar man sig kanske som kund att Vimla ska erbjuda lite mer tekniska finesser än de andra lågpris-operatörerna.

Hade Vimla haft en mer ödmjuk framtoning hade det känts rätt att jämföra Vimla med andra lågprisoperatörer. Men med den aggressiva marknadsföring Vimla har vill man gärna se att de på något vis lever upp till alla sina löften. Därför tycker inte jag att det är orimligt att som kund förvänta sig e-SIM och andra nya tekniker från Vimla.

@stormense

Gnället riktar sig emot Vimlas bristande information. Vimla har i flera år påstått att den ena eller andra funktionen är "på gång" eller "kommer snart". När det sedan inte kommer något efter två - tre år så är det inte konstigt att kunderna blir besvikna.

Tänkte bara slänga in min +1 för esim. Har följt denna diskussionen i ett tag och blev optimistisk när jag hörde Q1/Q2 men sen helt plötsligt finns det inga konkreta planer på det. I och med att det inte verkar gå någonstans så kommer jag nog bli tvungen att byta operatör snart. Tråkigt.

Jag har frågat om e-sim de senaste 3-4 åren. De lovade att det var på väg, då 2016, när man tecknade sitt vimla-abb, för övrigt skiter Vimla i sina kunder, så länge man betalar. Byt operatör och ta en som är seriös istället, vilket Vimla inte är...

Nu har jag bytt till Halebop istället. På återseende (förhoppningsvis).

Ett svar från Vimla om hur långt bort i tiden det är hade varit på sin plats. Har i dagarna beställt en Apple Watch och vill ha ett abonnemang som stödjer esim för att använda till klocka och telefon. Om Vimla har det i sin pipeline stannar jag gärna kvar, men annars får det tyvärr bli ett byta för min del också. Tråkigt efter att varit en nöjd kund länge. Kan @Emil_Vimla ge något svar eller klarhet i frågan?

 

 

Användarnivå 3

När kommer 5G och E-sim egentligen? 

Det är 2022, nästan pinsamt som operatör att inte ha dessa funktioner som prioriteras hos konsumenten. Förstår inte Vimla att dom kommer tappa kunder om dom fortsätter såhär? 

Svara