eSim kort

  • 8 October 2017
  • 253 svar
  • 14372 visningar

Användarnivå 3

Undrar när ni tar eSim kortet in på marknaden ? till ( Apple Watch )

Vill gärna ha ett svar här :)

Snart är det ett krav och som skapar kundkrets!


253 svar

Användarnivå 6
Emblem +50

Fortfarande tyst :-(

Telenor har ju redan eSIM, men de låter inte sina Vilmla-kunder få tillgång till det. När det sker meddelar de inte sina kunder, av någon anledning.

Telenor har ju redan eSIM, men de låter inte sina Vilmla-kunder få tillgång till det. När det sker meddelar de inte sina kunder, av någon anledning.

Samma som alltid, vad det gäller bristande kundhantering.

Jag har köpt en klocka med e-sim nu. Verkar tyvärr som att jag behöver lämna Villa pga saknat stöd och bristande kommunikation av tidsplan. Kanske jag kunde stannat om det fanns en horisont att jobba mot. Nu är det ju bara vacuum.

Det är ju trams att det inte finns efterfrågan på esim i Sverige idag. Vi är många som har eller avser köpa smarta klockor och som vill ha e-sim. Tyvärr tvingas vi byta operatör.

Besviken gammal kund

Användarnivå 1

@Magnus-Robertsson

 

Vi kommer implementera eSIM, dock är vi inte riktigt där än och behovet finns inte på den svenska marknaden ännu.

 

/Viktor

“Behovet” är väl lika som med gamla kort-SIM. eSIM är en överlägsen teknik i jämförelse. Betyder det här att vi ska tvingas vänta tills alla på marknaden har enheter som stödjer eSIM? Främst Android som saknar det brett. Apple har ju haft det sedan 2017...

Användarnivå 3

Fråga till Vimla:

har ni ens nån aning när e sim är på väg att fungera här hos Vimla ?

vill väldigt gärna ha svar när det beräknas fungera???

Detta har varit på fråga i flera år, kommer det ens att komma som tjänst hos er, berätta gärna detta nu så era kunder vet en gång för alla !

Fråga till Vimla:

har ni ens nån aning när e sim är på väg att fungera här hos Vimla ?

vill väldigt gärna ha svar när det beräknas fungera???

Detta har varit på fråga i flera år, kommer det ens att komma som tjänst hos er, berätta gärna detta nu så era kunder vet en gång för alla !

Nu har Hallon hintat om att man kommer lansera eSIM den 22 februari, så kan vi inte få en uppdatering hur det går för Vimla med eSIM? Är det ens aktuellt under 2022? 

Det är märkligt med Vimla. De svarar på alla frågor men när frågor om e sim kommer är det knäpp tyst😖

Hur länge ska vi behöva vänta?

Användarnivå 3

När kommer 5G och E-sim egentligen? 

Det är 2022, nästan pinsamt som operatör att inte ha dessa funktioner som prioriteras hos konsumenten. Förstår inte Vimla att dom kommer tappa kunder om dom fortsätter såhär? 

Att inte ha svar kan ibland vara svar nog. 
 

Att ducka för en fråga som man inte har svar på, är Stellan en bra taktik. Bättre då att säga att man inte vet. Det finns enormt mycket större förståelse för det än att låta bli att svara. 
 

jag sällar mig till skaran som verkligen vill ha eSim och trivs så bra med Vimla att jag lägger ned tid på att leta svar och skriva här. Så; vet ni om Vimla får eSim? Om ja, vilken tidshorisont handlar det om? 
 

Trevlig midsommar! 
 

Med vänlig hälsning, 

Jonas

Användarnivå 3

Har ni nån info nu om esim Vimla ????

behovet här är väldigt stort nu då det är kanon att ha till sin jobbmobil och kan ha det privata i samma mobil

kräver svar om ni kommer införskaffa detta inom snar framtid!

sätt fart nu innan ni mister en massa kunder

4 år sen denna tråd skapades, pinsamt att ni inte kommit längre

Användarnivå 2
Emblem

Har ni nån info nu om esim Vimla ????

behovet här är väldigt stort nu då det är kanon att ha till sin jobbmobil och kan ha det privata i samma mobil

kräver svar om ni kommer införskaffa detta inom snar framtid!

sätt fart nu innan ni mister en massa kunder

4 år sen denna tråd skapades, pinsamt att ni inte kommit längre

Ta upp detta med Vimlas kundtjänst. Där är chansen mycket större att du får något svar. De flesta som skriver här är kunder, precis som du.

Användarnivå 2

Har ni nån info nu om esim Vimla ????

behovet här är väldigt stort nu då det är kanon att ha till sin jobbmobil och kan ha det privata i samma mobil

kräver svar om ni kommer införskaffa detta inom snar framtid!

sätt fart nu innan ni mister en massa kunder

4 år sen denna tråd skapades, pinsamt att ni inte kommit längre

Ta upp detta med Vimlas kundtjänst. Där är chansen mycket större att du får något svar. De flesta som skriver här är kunder, precis som du.

Jag har väntat på svar från kundtjänst sedan juni med återkoppling och det enda svar som kommit är veckor senare att de har högt tryck på mejl, man skulle svara på mejlet om man fortfarande behövde hjälp.. Har skickat nya mejl utan att få någon återkoppling, så att det har tagit 4 år angående eSim utan svar så förväntar jag mig inte att kundtjänst ska återkoppla snabbare än så i mitt ärende. Saknar gamla Vimla 1.0 som lyssnade på deras kunder och ville bygga den bästa operatören. 
 

Användarnivå 2
Emblem

Har ni nån info nu om esim Vimla ????

behovet här är väldigt stort nu då det är kanon att ha till sin jobbmobil och kan ha det privata i samma mobil

kräver svar om ni kommer införskaffa detta inom snar framtid!

sätt fart nu innan ni mister en massa kunder

4 år sen denna tråd skapades, pinsamt att ni inte kommit längre

Ta upp detta med Vimlas kundtjänst. Där är chansen mycket större att du får något svar. De flesta som skriver här är kunder, precis som du.

Jag har väntat på svar från kundtjänst sedan juni med återkoppling och det enda svar som kommit är veckor senare att de har högt tryck på mejl, man skulle svara på mejlet om man fortfarande behövde hjälp.. Har skickat nya mejl utan att få någon återkoppling, så att det har tagit 4 år angående eSim utan svar så förväntar jag mig inte att kundtjänst ska återkoppla snabbare än så i mitt ärende. Saknar gamla Vimla 1.0 som lyssnade på deras kunder och ville bygga den bästa operatören. 
 

Ja det är verkligen pinsamt dåligt, men dessvärre är chansen, om möjligt, ännu mindre här, att få ett kvalificerat svar.

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @krilet,

Jag beklagar att du inte har fått svar! I tider av högt tryck i vår support så brukar vi skicka guider som löser de allra flesta problem och hjälper inte dessa så kan man svara på mailet för att få återkoppling direkt.

Varför du inte fått återkoppling är självklart något som vi vill undersöka. Hör av dig till vår support i chatten så kikar vi på det och besvarar dina frågor.

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 12:30-16:30)

Användarnivå 3

Fick svar på mail:

Hej,
Vi har dessvärre inget datum på om och när detta kommer att släppas.

Såg att Hallon hade esim utan extra kostnad, blir till att byta mina abonnemang framöver då det inte finns nån utveckling hos Vimla

Synd men Vimla ställer själva till det för sig då de inte lyssnar på sina kunders begäran 

Nu är det oktober 2022 och ff ingen e-sim av Vimla. Nu börja det kännas som att jag lever i stenålder med Vimla abonnemanget.
Frågar man då får jag svaret att dem jobbar på det och det har dem gjort från 2018.

Sluta ljuga **** 

[Flyttad till eSim kort]

Och nu är det Januari 2022, tänker ni börja jobba på extrasim nu i mars när ni lanserat volte?

Det är ingen generell lansering av VoLTE, utan enbart till en enda mobil. Resten av marknadens alla mobiler “kommer sedan”. 

Gissar att Telenor/Vimla har ett par år kvar innan alla mobiler fått tillgång till VoLTE. Sedan kanske det blir e-SIM. :grin:

Såhär skriver Vimla på följande sida:

"men vi kan redan nu avslöja att next up är Samsung och att vi innan mars 2022 är slut siktar på att erbjuda VoLTE till 80% av våra användares telefoner"

Löften och verklighet sammanfaller inte alltid. Vimla fick ju eSIM redan 2019, eller…?

E-sim kommer sen bara komma till 80% av kunderna, dvs Apple watch och Samsung watch, fast bara senaste generationerna.

 

Iaf om det följer volte lanseringen... 

[Flyttad till eSim kort]

Användarnivå 7
Emblem

Vi har tidigare meddelat att vi arbetar med e-sim och kommer lansera det under året.

 

Gällande tvillingkort så är det något som vi för tillfället inte arbetar med alls.

Den här åldrades bra… snart 4 år sedan.

Och i vanlig ordning noll information från Vimla. Krävdes flera år av påtryckningar från forumet, kunder och t.o.m. tidningar för att Vimla till slut skulle få tummen ur och lansera VoLTE. Hade hoppats på att det skulle vara startskottet för någonting annorlunda, men det verkar som Vimla valt att fortsätta på exakt samma sätt som förut.

[Flyttad till eSim kort]

Användarnivå 7
Emblem

@Amanda_Vimla @Emma_Vimla 

Kan ni förklara varför Vimla fortsätter att försätta sig i situationen ni var i för ett år sedan?

Det här året började med att ni faktiskt fick till något vi tryckt på om i flera år (VoLTE), och i samma veva utlovade ni WiFi-samtal. Därefter har det varit tvärdött om e-SIM, WiFi-samtal, 5G och funktioner som nästan alla andra operatörer haft i åratal.

Varför ska vi alltid behöva hamna i ett läge där forumet svämmar över av frågor om uteblivna funktioner, och ni inte kan ge ens en övergripande status över var Vimla är på väg, och vad som är på gång?

[Flyttad till eSim kort]

Användarnivå 7
Emblem

Den här tråden är alltså 5 år gammal, och för 4 år sedan utlovade @Viktor_Vimla att e-SIM var på gång och skulle lanseras.

Hur kan det se ut såhär år efter år efter år?

Det är nog vi som har fel. 🙄

Eftersom Vimla tydligen är operatören med mest nöjda kunder 2022.

 

https://www.mobil.se/nyheter/vimla-har-de-mest-nojda-kunderna

Användarnivå 2
Emblem

Det är nog vi som har fel. 🙄

Eftersom Vimla tydligen är operatören med mest nöjda kunder 2022.

 

https://www.mobil.se/nyheter/vimla-har-de-mest-nojda-kunderna

Nja… Det är snarare så att Vimla har ett koncept som mäts. I undersökningen frågar man om

  1. man kan tänka sig stanna kvar
  2. man kan tänka sig att rekommendera operatören

Vimlas tipssystem premieras då. Det är ABSOLUT INTE samma sak som “nöjda kunder”

 

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej på er!

I dagsläget har vi inget lanseringsdatum för e-SIM men så snart vi har det så kommer vi att gå ut med mer information om tjänsten.

Att vi inte för en publik dialog eller delar med oss av utvecklingsprocessen, betyder inte att det inte jobbas på. Så fortsätt hålla utkik så delar vi informationen så snart vi kan!

Precis som vi gjorde innan VoLTE tillslut lanserades.

Användarnivå 7
Emblem

Hej på er!

I dagsläget har vi inget lanseringsdatum för e-SIM men så snart vi har det så kommer vi att gå ut med mer information om tjänsten.

Att vi inte för en publik dialog eller delar med oss av utvecklingsprocessen, betyder inte att det inte jobbas på. Så fortsätt hålla utkik så delar vi informationen så snart vi kan!

Precis som vi gjorde innan VoLTE tillslut lanserades.

 

Ni skriver det här i tråd efter tråd efter tråd, men det är ingen som köper det längre.

Hur förklarar du annars att ni för nästan 4 år sen gick ut och sa att e-SIM skulle lanseras i närtid men att ni fortfarande inte är i mål? Det är alltså inte 4 dagar sedan, inte 4 veckor sedan, inte ens 4 månader sedan. Det är 4 år sedan. 

Och under hela den tiden har er kommunikation låtit exakt som det du skriver nu. Hur förklarar ni det egentligen?

Svara