eSim kort

  • 8 October 2017
  • 235 svar
  • 13263 visningar


Visa första inlägg

235 svar

@Sven sa:

Jag lade för c:a ett halvår sedan ett förslag om att Vimla skulle göra någon slags roadmap där kunderna kan se och följa planering och utveckling av nya tjänster och funktioner. Jag tror att det hade varit mycket värdefullt för kunderna att kunna följa er planering på ett lite mer ordnat sätt och att mycket spekulation och frågor hade undvikits med tydligare information.

Det här borde Vimla göra!

@Alex_Vimla

Du skriver här ovanför att ni jobbar parallellt med eSIM under tiden ni jobbar med migreringen till Vimla 2.0 och bytet av betalpartner, men står ni fast vid att eSIM kommer lanseras efter att migreringen och bytet av betalpartner är färdigt? Det har ni också skrivit i flera äldre inlägg.

Användarnivå 5
Emblem +4

@Spotify

Då vill jag be om ursäkt att vi informerat felaktigt eller otydligt. Som jag skrev tidigare så vet vi idag inte när eSim kommer att erbjudas hos oss, men det kommer däremot endast bli tillgängligt på Vimla 2.0.


Däremot sitter vi inte och väntar på att migreringen till 2.0 och Billogram/Stripe ska bli färdig innan vi påbörjar utvecklingen av eSim. Däremot kan det bli så att eSim släpps efter att migreringen är färdig, det vet jag faktiskt inte i dagsläget.


Alex


@Viktor_Vimla

Hej! Jag behöver också esimkort! Jag har nyligen bytt till Vimla för mitt privata abonnemang. Men har nu fått en iPhone XR på jobbet så jag kan ÄNTLIGEN ha båda numren i samma telefon - men behöver då eSIM.

Har ni en tidsuppfattning? Annars får jag byta tillbaka till Telia.

Jag sitter också och väntar på stöd för e-sim (Apple Watch) och jag hoppas verkligen inte ni sitter i baksätet utan i framsätet och fokuserar på den tjänsten. Den borde dessutom vara en enkel marginalhöjare och därmed högt intressant för er som bolag och prioriteras. Underskatta inte era kunders behov och tålamod, ett operatörsbyte är ju bara några klick bort idag så vänligen prioritera e-sim.

@Stefan-Gudmundsson98 sa:

Jag sitter också och väntar på stöd för e-sim (Apple Watch) och jag hoppas verkligen inte ni sitter i baksätet utan i framsätet och fokuserar på den tjänsten. Den borde dessutom vara en enkel marginalhöjare och därmed högt intressant för er som bolag och prioriteras. Underskatta inte era kunders behov och tålamod, ett operatörsbyte är ju bara några klick bort idag så vänligen prioritera e-sim.

Bolaget har redan e-SIM, men de släpper det inte till sina Vimla-kunder.

Jag sitter också och väntar på E-Sim, konstigt att det inte händer något. E-Sim lär ju vara något som kommer komma mer i framtiden.

@Spotify sa:

Nu har WG2 uppdaterat sin hemsida:

"We support IMS and VoLTE/VoWiFi."

Intressant! Då får vi se hur lång tid det tar innan tjänsterna finns hos Vimla. :)

Användarnivå 6
Emblem +54

Hejsan!

Härligt att alla är taggade på funktioner som e-sim och VoLTE!

@Spotify kul att du håller dig uppdaterad på WG2s hemsida. Det är fortfarande något vi håller på att arbeta med men så fort det är dags för testning eller liknande kommer vi att gå ut med information jag lovar! :)

Mvh Emil

Har planer på Samsung galaxy watch LTE men än så länge inget nytt från vimla.

Ni måste ju inse att det finns pengar att tjäna här?

Det finns redan hos Telenor så det borde finnas möjligheter att ganska fort även implementera det hos vimla, eller har jag helt fel?

@Emil_Vimla

Svara