eSim kort

  • 8 October 2017
  • 241 svar
  • 13750 visningar


Visa första inlägg

241 svar

Användarnivå 6
Emblem +50

Fortfarande tyst :-(

Telenor har ju redan eSIM, men de låter inte sina Vilmla-kunder få tillgång till det. När det sker meddelar de inte sina kunder, av någon anledning.

Telenor har ju redan eSIM, men de låter inte sina Vilmla-kunder få tillgång till det. När det sker meddelar de inte sina kunder, av någon anledning.

Samma som alltid, vad det gäller bristande kundhantering.

Jag har köpt en klocka med e-sim nu. Verkar tyvärr som att jag behöver lämna Villa pga saknat stöd och bristande kommunikation av tidsplan. Kanske jag kunde stannat om det fanns en horisont att jobba mot. Nu är det ju bara vacuum.

Det är ju trams att det inte finns efterfrågan på esim i Sverige idag. Vi är många som har eller avser köpa smarta klockor och som vill ha e-sim. Tyvärr tvingas vi byta operatör.

Besviken gammal kund

Användarnivå 1

@Magnus-Robertsson

 

Vi kommer implementera eSIM, dock är vi inte riktigt där än och behovet finns inte på den svenska marknaden ännu.

 

/Viktor

“Behovet” är väl lika som med gamla kort-SIM. eSIM är en överlägsen teknik i jämförelse. Betyder det här att vi ska tvingas vänta tills alla på marknaden har enheter som stödjer eSIM? Främst Android som saknar det brett. Apple har ju haft det sedan 2017...

Användarnivå 3

Fråga till Vimla:

har ni ens nån aning när e sim är på väg att fungera här hos Vimla ?

vill väldigt gärna ha svar när det beräknas fungera???

Detta har varit på fråga i flera år, kommer det ens att komma som tjänst hos er, berätta gärna detta nu så era kunder vet en gång för alla !

Fråga till Vimla:

har ni ens nån aning när e sim är på väg att fungera här hos Vimla ?

vill väldigt gärna ha svar när det beräknas fungera???

Detta har varit på fråga i flera år, kommer det ens att komma som tjänst hos er, berätta gärna detta nu så era kunder vet en gång för alla !

Nu har Hallon hintat om att man kommer lansera eSIM den 22 februari, så kan vi inte få en uppdatering hur det går för Vimla med eSIM? Är det ens aktuellt under 2022? 

Det är märkligt med Vimla. De svarar på alla frågor men när frågor om e sim kommer är det knäpp tyst😖

Hur länge ska vi behöva vänta?

Användarnivå 3

När kommer 5G och E-sim egentligen? 

Det är 2022, nästan pinsamt som operatör att inte ha dessa funktioner som prioriteras hos konsumenten. Förstår inte Vimla att dom kommer tappa kunder om dom fortsätter såhär? 

Att inte ha svar kan ibland vara svar nog. 
 

Att ducka för en fråga som man inte har svar på, är Stellan en bra taktik. Bättre då att säga att man inte vet. Det finns enormt mycket större förståelse för det än att låta bli att svara. 
 

jag sällar mig till skaran som verkligen vill ha eSim och trivs så bra med Vimla att jag lägger ned tid på att leta svar och skriva här. Så; vet ni om Vimla får eSim? Om ja, vilken tidshorisont handlar det om? 
 

Trevlig midsommar! 
 

Med vänlig hälsning, 

Jonas

Användarnivå 3

Har ni nån info nu om esim Vimla ????

behovet här är väldigt stort nu då det är kanon att ha till sin jobbmobil och kan ha det privata i samma mobil

kräver svar om ni kommer införskaffa detta inom snar framtid!

sätt fart nu innan ni mister en massa kunder

4 år sen denna tråd skapades, pinsamt att ni inte kommit längre

Användarnivå 2
Emblem

Har ni nån info nu om esim Vimla ????

behovet här är väldigt stort nu då det är kanon att ha till sin jobbmobil och kan ha det privata i samma mobil

kräver svar om ni kommer införskaffa detta inom snar framtid!

sätt fart nu innan ni mister en massa kunder

4 år sen denna tråd skapades, pinsamt att ni inte kommit längre

Ta upp detta med Vimlas kundtjänst. Där är chansen mycket större att du får något svar. De flesta som skriver här är kunder, precis som du.

Användarnivå 2

Har ni nån info nu om esim Vimla ????

behovet här är väldigt stort nu då det är kanon att ha till sin jobbmobil och kan ha det privata i samma mobil

kräver svar om ni kommer införskaffa detta inom snar framtid!

sätt fart nu innan ni mister en massa kunder

4 år sen denna tråd skapades, pinsamt att ni inte kommit längre

Ta upp detta med Vimlas kundtjänst. Där är chansen mycket större att du får något svar. De flesta som skriver här är kunder, precis som du.

Jag har väntat på svar från kundtjänst sedan juni med återkoppling och det enda svar som kommit är veckor senare att de har högt tryck på mejl, man skulle svara på mejlet om man fortfarande behövde hjälp.. Har skickat nya mejl utan att få någon återkoppling, så att det har tagit 4 år angående eSim utan svar så förväntar jag mig inte att kundtjänst ska återkoppla snabbare än så i mitt ärende. Saknar gamla Vimla 1.0 som lyssnade på deras kunder och ville bygga den bästa operatören. 
 

Användarnivå 2
Emblem

Har ni nån info nu om esim Vimla ????

behovet här är väldigt stort nu då det är kanon att ha till sin jobbmobil och kan ha det privata i samma mobil

kräver svar om ni kommer införskaffa detta inom snar framtid!

sätt fart nu innan ni mister en massa kunder

4 år sen denna tråd skapades, pinsamt att ni inte kommit längre

Ta upp detta med Vimlas kundtjänst. Där är chansen mycket större att du får något svar. De flesta som skriver här är kunder, precis som du.

Jag har väntat på svar från kundtjänst sedan juni med återkoppling och det enda svar som kommit är veckor senare att de har högt tryck på mejl, man skulle svara på mejlet om man fortfarande behövde hjälp.. Har skickat nya mejl utan att få någon återkoppling, så att det har tagit 4 år angående eSim utan svar så förväntar jag mig inte att kundtjänst ska återkoppla snabbare än så i mitt ärende. Saknar gamla Vimla 1.0 som lyssnade på deras kunder och ville bygga den bästa operatören. 
 

Ja det är verkligen pinsamt dåligt, men dessvärre är chansen, om möjligt, ännu mindre här, att få ett kvalificerat svar.

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @krilet,

Jag beklagar att du inte har fått svar! I tider av högt tryck i vår support så brukar vi skicka guider som löser de allra flesta problem och hjälper inte dessa så kan man svara på mailet för att få återkoppling direkt.

Varför du inte fått återkoppling är självklart något som vi vill undersöka. Hör av dig till vår support i chatten så kikar vi på det och besvarar dina frågor.

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 12:30-16:30)

Användarnivå 3

Fick svar på mail:

Hej,
Vi har dessvärre inget datum på om och när detta kommer att släppas.

Såg att Hallon hade esim utan extra kostnad, blir till att byta mina abonnemang framöver då det inte finns nån utveckling hos Vimla

Synd men Vimla ställer själva till det för sig då de inte lyssnar på sina kunders begäran 

Svara