✅ Besvarat

e-sim kort

  • 2 July 2020
  • 59 svar
  • 23212 visningar

Användarnivå 2

Hej!

Stödjer Vimla e-simkort?

icon

Bästa svar av Emil_Vimla 2 July 2020, 13:27

Visa original

59 svar

Användarnivå 3

Hej! Apple Watch serie 6 kommer snart. Finns det någon möjlighet att Telenor lägger till e-sim kort i Vimlas tjänst eller kommer dem att försöka ta alla kunderna själva och vara egoistiska? Jag tänker köpa klockan, men jag vill också kunna utnyttja den helt och hållet i den uppgraderingen jag väljer som heter: Apple Watch GPS + Cellular och jag vill ha kvar mitt Vimla abonnemang. Finns det inget ni kan göra för att övertyga Telenor om att ni, Vimla vill ha kvar era kunder och kunna erbjuda e-sim till alla som är intresserade. Konstigt om Telenor inte vill detta för dem tjänar också på att Vimla har och får fler kunder.  Min man vill att jag ska byta, men ska jag behöva göra detta för att Telenor är egoistiska? Är det nödvändigt? 
Ledsen kund!

Användarnivå 2

Hej @Astrakanen ,

Nej, Vimla erbjuder tyvärr inte e-simkort i dagsläget

Är det någon som vet hur långt in i framtiden det dröjer innan det är på gång?

Börjar snart bli dax tycker jag! 

Användarnivå 1

Nu sticker jag. Älskar vimla - men detta har tyvärr blivit för viktigt för mig och vimla har inte levererat på de två åren jag väntat.

Användarnivå 1

Jag är ännu en som börjat titta på att byta operatör för jag vill inom en snart framtid ha E-sim. 

Användarnivå 1

Vimla, can you please inform us of the progress, and when we could expect you to support eSims? I, like others in this chat will soon need to leave Vimla for other operators, due simply to your lack of eSim support.

Användarnivå 1

Hoppas verkligen att ni snart lägger till e-sim, annars måste jag tyvärr byta operatör.

Användarnivå 2

Hej Vimla,

 

Jag trivs jättebra med er och VILL INTE BYTA operatör…..men jag behöver e-sim till min Apple Watch….har väntat länge nu….när kommer det? Kan vänta en stund till om jag får ett datum….annars måste vi tyvärr gå skilda vägar snart! 😥

Användarnivå 2

Hoppas att vimla kan ge ett konkret svar i frågan. 
Många vill ha ett svar om de ska stanna kvar eller söka sig vidare till andra leverantörer. 
en seriös tidsplan och inte att det kommer någon gång i framtiden då det svaret har vi fått sedan något år tillbaka. 

Användarnivå 1

Jag är också i behov av e-sim. Kommer detta komma inom en snar framtid eller är det dags att se sig om efter en ny operatör?

Användarnivå 1

Jag är också i behov av e-sim och vill helst inte byta bort Vimla, men det verkar som man inte har något val då.

Användarnivå 1

Another plea for esim support....Telenor are offering esim now, and I like others will have to leave Vimla so I can use my apple watch if it doesn't happen soon! Come on Vimla....make us happy!

Jag har under många år varit Vimla-kund och på det stora hela varit nöjd men väljer idag att lämna just pga att esim inte kan erbjudas. Jag väntade in i det sista men nu fungerar det inte längre så jag byter nu operatör. 

Samma här behöver esim som det ser ut måste byta operator.

Användarnivå 1

Behöver också eSim kort. Har tot 6 abbonemang i familjen. Behöver ett datum, annars måste vi byta tyvärr. 

Ansluter till skaran som önskar e-sim. kört Vimla sedan många år och tänkt fortsätta men e-sim börjar kännas som ett måste. Kan gärna i ett sådant läge lägga på 50 spänn för att ha mitt nummer i en klocka också. 

Måste bara hålla med. e-sim är rätt akut om man öht skall kunna ha vimla numera.

Dags att bli lite moderna, adjö!

Användarnivå 2

Hejsan @Gary !
Självklart är eSIM en funktion som vi på Vimla får införa!

eSIM är också med i vår interna lista över tjänster vi vill utveckla men för stunden behöver vi fokusera på andra mer nätkritiska funktioner.

När vi har en mer konkret tidsplan för när eSIM kan tänkas komma kommer vi att kommunicera den.

Ni kan ju åtminstone berätta vilka mer “nätkritiska funtioner” som ni arbeter med, och hur länge ni kommer hålla på med det. Intrycket som vimla-användare är tyvärr att ni inte jobbar alls på att förbättra er produkt.

Hejsan!

Det är tråkigt att detta är känslan som uppstått. Jag köper att ni är besvikna över att vi inte har något nyheter att dela med oss av till er gällande e-SIM. Så fort vi har en uppdatering i ämnet så kommer vi självklart dela med oss av den till er.

Det handlar inte om er sociala medie-strategi, det är ingen här som ställer frågor till dig som sociala medier-medarbetare. Ni sköter er alldeles utmärkt. Frågorna är ställda till Vimla. Att ni som sitter med sociala medier-ansvaret inte får mer information att ge om detta är ju ett kommunikativt haveri hos företaget som helhet. Antingen har Vimla något på gång - som ni säger - och då borde det vara okomplicerat att berätta mer i detalj hur det går. Det hade uppskattats. Eller så har Vimla gjort bedömningen att det är för dyrt eller komplicerat för ett budgetalternativ och tänker aldrig erbjuda det och då är det ju bedrägligt att ni håller era kunder i ovisshet.

Varje gång jag lyfter min andra telefon blir jag irriterad på Vimla. Det som håller en kvar är ju priset och att hela familjen är “invested”. Så det gjorde ni bra! Smidigaste lösningen för mig är att försöka sätta press på er här och hoppas att andra gör detsamma så att ni på sociala medier till sist kanske får övriga företaget att förstå att det är bättre att inkludera sina kunder i vad man vet än att hålla dem i mörker.

Ni kommer inte behöva uppgradera era nätkritiska funktioner nu när en kundbas kommer att halveras eftersom esim är/kommer vara ett grundkrav för massor av era kunder, så prioritera om.

Skulle just beställa e-sim och blev jätteförvånad att det inte går.  Jag blir tvungen att byta lev efter ca 5 år.

Vart nöjd kund hos Vimla i många år men byter nu till Hallon efter att ha väntat tålmodigt över 1 år på ett positivt besked kring e-sim. Helt oförstående i att man inte erbjuder det då efterfrågan är stor och successivt kommer att öka med tiden.

Jag blev så förvånad över att ni inte har detta, e-sim har ni ju haft flera år på er att ordna! Det blir tyvärr en flytt av en handfull abonnemang under framöver för mig, i takt med att familj och så ska ha nya klockor :/ Trist, för jag är en nöjd kund i alla avseenden!

Tycker det är märkligt att Vimla ännu inte har E-sim. Konkurrenten Hallon har så att man kan köra två abonnemang i samma telefon och detta är utan extra kostnad. Hallons. Även Halebop och Comviq lär ha e-sim. Känns tråkigt att byta från Vimla när jag själv annars trivs förutom att jag saknar wi-fi samtal som Hallon också har. Är e-sim på g hos Vimla och också wi-fi samtal?

Användarnivå 1

Byter också pga dags för eSIM. Ovärt att släpa runt på två mobiltelefoner bara för att spara några kronor i månaden.

Det finns många kapabla mobiltelefoner som klarar av dubbla SIM-kort.

Svara