✅ Besvarat

e-sim kort

  • 2 July 2020
  • 59 svar
  • 23212 visningar

Användarnivå 2

Hej!

Stödjer Vimla e-simkort?

icon

Bästa svar av Emil_Vimla 2 July 2020, 13:27

Visa original

59 svar

Användarnivå 2
Emblem +2

Hejsan!

Det är tråkigt att detta är känslan som uppstått. Jag köper att ni är besvikna över att vi inte har något nyheter att dela med oss av till er gällande e-SIM. Så fort vi har en uppdatering i ämnet så kommer vi självklart dela med oss av den till er.

Hejsan!

Det är tråkigt att detta är känslan som uppstått. Jag köper att ni är besvikna över att vi inte har något nyheter att dela med oss av till er gällande e-SIM. Så fort vi har en uppdatering i ämnet så kommer vi självklart dela med oss av den till er.

Det handlar inte om er sociala medie-strategi, det är ingen här som ställer frågor till dig som sociala medier-medarbetare. Ni sköter er alldeles utmärkt. Frågorna är ställda till Vimla. Att ni som sitter med sociala medier-ansvaret inte får mer information att ge om detta är ju ett kommunikativt haveri hos företaget som helhet. Antingen har Vimla något på gång - som ni säger - och då borde det vara okomplicerat att berätta mer i detalj hur det går. Det hade uppskattats. Eller så har Vimla gjort bedömningen att det är för dyrt eller komplicerat för ett budgetalternativ och tänker aldrig erbjuda det och då är det ju bedrägligt att ni håller era kunder i ovisshet.

Varje gång jag lyfter min andra telefon blir jag irriterad på Vimla. Det som håller en kvar är ju priset och att hela familjen är “invested”. Så det gjorde ni bra! Smidigaste lösningen för mig är att försöka sätta press på er här och hoppas att andra gör detsamma så att ni på sociala medier till sist kanske får övriga företaget att förstå att det är bättre att inkludera sina kunder i vad man vet än att hålla dem i mörker.

Det ryktas om att iPhone 14 kommer skippa möjligheten till fysiska SIM-kort helt. Hur ställer ni er till detta? Är det planerat att leverera eSIM snart?

[Flyttad till liknande tråd]

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @JonD,

Att vi inte publikt går ut med detaljer om olika processer eller utveckling av tjänster irnnebär inte att dessa processer eller utvecklingar inte finns eller är aktiva. Vi har sedan ett tag tillbaka, och kommer även att fortsätta med, att dela nyheter när vi har ett fast lanseringsdatum.

Vi har gjort bedömningen att detta är den tydligaste vägen att gå, samt även den vanligaste eftersom de flesta företag inte öppet delar sådan information.

Hej @JonD,

Att vi inte publikt går ut med detaljer om olika processer eller utveckling av tjänster irnnebär inte att dessa processer eller utvecklingar inte finns eller är aktiva. Vi har sedan ett tag tillbaka, och kommer även att fortsätta med, att dela nyheter när vi har ett fast lanseringsdatum.

Vi har gjort bedömningen att detta är den tydligaste vägen att gå, samt även den vanligaste eftersom de flesta företag inte öppet delar sådan information.

Full respekt för det och det är naturligtvis upp till företaget att bestämma helt själv. Finns inget att diskutera där. Det vi kunder kan göra som ändå gillar Vilmas tjänster i övrigt är att vädra vårt missnöjde med hemlighetsmakeriet och hoppas att det får företaget att tänka annorlunda.

Det är inte långsökt att tänka att potentiella nya kunder som redan vant sig vid e-sim genom arbetstelefoner och Apple Watches (rätt många tänker jag) googlar “Vimla + e-sim”, läser den här tråden (den kommer överst på Google), och väljer en annan operatör. Vissa för att ni inte erbjuder e-sim, andra för att ni under flera år inte kommit med någon ny info om hur det går med införandet. 

Användarnivå 4
Emblem +27

@JonD,

Jag hör vad du säger och det är självklart tråkigt att du är missnöjd med att vi inte delar vår lanseringsplan innan vi har ett fast datum. Detta gör vi för att vara så tydliga som möjligt framåt, och för att man ska kunna lita på att det är det datumet som gäller när det presenteras.

Vad gäller nya kunder så är det klart att e-SIM är och kommer att vara en dealbreaker för vissa. Då ser vi det inte som något negativt att denna informationen dyker upp när man gör research om olika abonnemang. I slutet av dagen så är det viktigaste att var och en väljer den operatören som bäst uppfyller ens behov, vilket vi såklart hoppas är vi.

Hej!

Hur ser set ur med esim, september 2022?? Är det något på gång eller vad händer på den fronten ?

[Flyttad till liknande tråd.]

Nej, det kan du nog få vänta på. Vimla lyckades ju med näppe precis införa voLTE för iPhone och Samsungs nyare modeller.

 

E-sim ligger väl framåt 2025 med samma tidsplan som voLTE hade.. 

Happ, då byter jag också operatör för att ni Vimla inte vill införa e-sim, tror det får bli Hallon istället, trist.

Svara