✅ Besvarat

e-sim kort

  • 2 July 2020
  • 59 svar
  • 23232 visningar


Visa första inlägg

59 svar

Jag har precis börjat som kund hos vimla, men nu när jag fått klart för mig att det ine finns möjlighet till e-sim kommer jag att byta leverantör.

Användarnivå 1

Hoppas verkligen att ni snart lägger till e-sim, annars måste jag tyvärr byta operatör.

Dags att bli lite moderna, adjö!

Byter också pga dags för eSIM. Ovärt att släpa runt på två mobiltelefoner bara för att spara några kronor i månaden.

Användarnivå 1

Byter också pga dags för eSIM. Ovärt att släpa runt på två mobiltelefoner bara för att spara några kronor i månaden.

Det finns många kapabla mobiltelefoner som klarar av dubbla SIM-kort.

Byter också pga dags för eSIM. Ovärt att släpa runt på två mobiltelefoner bara för att spara några kronor i månaden.

Det finns många kapabla mobiltelefoner som klarar av dubbla SIM-kort.

Varav ingen tillhandahålls som arbetstelefon av min arbetsgivare, tyvärr

Hur ser tidsplanen för e-sim ut på vimla?

Får ni införa det?

Med vänlig hälsning, 

trogen kund som behöver e-sim och inte vill byta operatör 

//Gary

Hur ser tidsplanen för e-sim ut på vimla?

Får ni införa det?

Med vänlig hälsning, 

trogen kund som behöver e-sim och inte vill byta operatör 

//Gary

Vi är många som undrat det i flera år nu… vi får nog fortsätta att undra...

Användarnivå 5
Emblem +52

Hejsan @Gary !
Självklart är eSIM en funktion som vi på Vimla får införa!

eSIM är också med i vår interna lista över tjänster vi vill utveckla men för stunden behöver vi fokusera på andra mer nätkritiska funktioner.

När vi har en mer konkret tidsplan för när eSIM kan tänkas komma kommer vi att kommunicera den.

Användarnivå 2

Hejsan @Gary !
Självklart är eSIM en funktion som vi på Vimla får införa!

eSIM är också med i vår interna lista över tjänster vi vill utveckla men för stunden behöver vi fokusera på andra mer nätkritiska funktioner.

När vi har en mer konkret tidsplan för när eSIM kan tänkas komma kommer vi att kommunicera den.

Ni kan ju åtminstone berätta vilka mer “nätkritiska funtioner” som ni arbeter med, och hur länge ni kommer hålla på med det. Intrycket som vimla-användare är tyvärr att ni inte jobbar alls på att förbättra er produkt.

Ni kommer inte behöva uppgradera era nätkritiska funktioner nu när en kundbas kommer att halveras eftersom esim är/kommer vara ett grundkrav för massor av era kunder, så prioritera om.

Skulle just beställa e-sim och blev jätteförvånad att det inte går.  Jag blir tvungen att byta lev efter ca 5 år.

Vart nöjd kund hos Vimla i många år men byter nu till Hallon efter att ha väntat tålmodigt över 1 år på ett positivt besked kring e-sim. Helt oförstående i att man inte erbjuder det då efterfrågan är stor och successivt kommer att öka med tiden.

Jag blev så förvånad över att ni inte har detta, e-sim har ni ju haft flera år på er att ordna! Det blir tyvärr en flytt av en handfull abonnemang under framöver för mig, i takt med att familj och så ska ha nya klockor :/ Trist, för jag är en nöjd kund i alla avseenden!

Tycker det är märkligt att Vimla ännu inte har E-sim. Konkurrenten Hallon har så att man kan köra två abonnemang i samma telefon och detta är utan extra kostnad. Hallons. Även Halebop och Comviq lär ha e-sim. Känns tråkigt att byta från Vimla när jag själv annars trivs förutom att jag saknar wi-fi samtal som Hallon också har. Är e-sim på g hos Vimla och också wi-fi samtal?

Användarnivå 4

Tycker det är märkligt att Vimla ännu inte har E-sim. Konkurrenten Hallon har så att man kan köra två abonnemang i samma telefon och detta är utan extra kostnad. Hallons. Även Halebop och Comviq lär ha e-sim. Känns tråkigt att byta från Vimla när jag själv annars trivs förutom att jag saknar wi-fi samtal som Hallon också har. Är e-sim på g hos Vimla och också wi-fi samtal?

E-sim är inte på g tyvärr.

Jag har hört att Vimla kan komma med e-sim senast i sommar. Kan man tro att så sker🤔 Tycker det är jobbigt med två telefoner så det vore fint även om det är tveksamt om jag orkar vänta med att få det löst med e-sim.

 

Användarnivå 4

Jag har hört att Vimla kan komma med e-sim senast i sommar. Kan man tro att så sker🤔 Tycker det är jobbigt med två telefoner så det vore fint även om det är tveksamt om jag orkar vänta med att få det löst med e-sim.

 

Vart har du hört detta? 

Från en som jobbar på Vimla

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @Berra,

Det stämmer tyvärr inte. Vi har inget lanseringsdatum för e-SIM i dagsläget. När vi har det så kommer vi att uppdatera er.

Bye bye Vimla

Tyvärr så lämnar jag nu Vimla eftersom det inte går att få e-sim o jag inte orkar/vill använda två telefoner. 

Riktigt trist att det inte ens finns någon info, kommer också behöva lämna trots att jag trivts jättebra med Vimla i flera år. 

Blir likadant för mig! Hallon erbjuder esim, och vimla står och tittar på.

Oj vad sorgligt det var att läsa den här tråden. Två år utan några ordentliga svar från Vimla. Kunder som inte vill lämna men tvingas. Jag är i samma sits. Hela familjen kommer att säga hej då snart. Kändes ledset innan jag läste tråden där det med all önskvärd tydlighet framgår att Vimla verkligen struntar i att kunderna inte får varken information eller funktionalitet som är nödvändig. Jag tycker att det kan vara dags att fundera över strategin i detta Vimla. 

Svara